مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در دیدار با رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان از تجهیز و توسعه مراکز آموزش و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی به کتاب، خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 29 November 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛ در این دیدار سید‌محمد موسوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی عضوی از جامعه هستند و باید مانند بقیه افراد از امکانات برخوردار باشند، گفت: جامعه باید تلاش کند نیازهای این قشر از جامعه را مرتفع کند تا آنها بتوانند وارد زندگی عادی شوند .

وی گفت: در استان ایلام 19 مرکز آموزش و توانبخشی فعال بوده و تعداد 700 دانش آموز در این مراکز مشغول به تحصیل و یادگیری هستند و همچنین 32 مرکز دارای کد در استان وجود دارند که تجهیز این مراکز به کتاب و منابع دیجیتال می‌تواند نقش مهمی در ترویج مطالعه در بین این قشر از جامعه داشته باشد .

وی افزود: دانش‌آموزان استثنایی به علت محدودیت ورود به محیط های اجتماعی بیشتر وقت خود را در منزل و مدرسه می گذرانند و کتابخوانی یکی از بهترین و مهمترین راههای درمان اختلالات یادگیری در آنها محسوب می‌شود .

در ادامه «ایوب همتی» مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری شماره 3 ایلام گفت: متاسفانه یکی از آسیب های حوزه اختلالات یادگیری ترک تحصیل دانش‌آموزان در مناطق دور افتاده و مناطقی که مدرسه استثنایی وجود ندارد است و این موضوع منجر به انحراف این افراد به سوی ناهنجاری‌ها می‌شود .

همتی افزود: کتاب یکی از مهمترین راههای درمان این افراد است و راه اندازی ایستگاههای کتابخوانی در مراکز آموزشی و توانبخشی می تواند نقش بسزایی در گرایش هر چه بیشتر این افراد به سوی مطالعه و کتابخوانی داشته باشد و موجب تقويت ذهن اين افراد مي شود .

در ادامه «مراد جلیلیان» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن بیان اهمیت توجه به افراد دارای اختلالات یادگیری گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حوزه های فرهنگی و تقویت منابع و کتاب در سطح جامعه اقدامات خوب و قابل توجهی انجام داده است و از ظرفیت های موجود برای توسعه فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه استفاده می‌کند .

وی افزود: 40 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در سطح استان به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خدمات رسانی می کنند و در حال حاضر تعداد 10 تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی با سایر ادارت و ارگان‌ها منعقد شده است .

جلیلیان افزود: تقویت منابع، برگزاری نشست‌های کتابخوان و جلسات نقد و بررسی کتاب از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج کتابخوانی در سطح جامعه بوده است .

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای توجه به نیازمندیهای کودکان استثنایی استان آمادگی خود را جهت همکاری لازم با مدیریت آموزش و پرورش استثنایی استان در قالب تفاهم نامه اعلام می‌دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار