معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ایلام از برگزاری رزمایش سراسری زلزله و ایمنی در سطح مدارس این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 28 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  علی اکرم رضاپسند  در نشست هماهنگی برگزاری مانور زلزله شهرستان ایلام اظهار کرد: یکی از راه‌های کاهش تلفات انسانی در مواقع رخداد زلزله، آشنایی دانش آموزان با بلایای طبیعی و افزایش سطح آگاهی آنها با هدف مقابله با حوادث و انجام واکنش‌های صحیح و سریع همراه با آرامش روانی است.
 
وی افزود: در واقع رزمایش زلزله یک نوع تمرین در برابر خطر ناگهانی است، آموزش و کسب آمادگی‌ها در افراد برای مقابله با حوادث طبیعی به ویژه زلزله امری لازم است.
 
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ایلام تاکید کرد: این رزمایش با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله بوسیله ارتقا فرهنگ ایمنی و مقاوم ‌سازی، ایجاد و ارتقا مهارت های فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان برگزار می شود.
 
رضاپسند با اشاره به اینکه این رزمایش ها تاثیر بسیار زیادی را در مواقع بحرانی خواهد داشت، گفت: باید در راستای توسعه آگاهی ها و افزایش توانمندی های جوانان و نوجوانان برای مقابله با بحران گام برداشته شود تا چنانچه واقعه‌ غیرمترقبه ای به وقوع بپیوندد میزان خسارات، صدمه های جسمی و تلفات به کمترین میزان کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: این برنامه با همکاری فرمانداری ، اداره آموزش و پرورش، هلال احمر و سایر نهادی های ذیربط فردا چهارشنبه هشتم آذرماه در محل مدرسه دبیرستان رازی شهر ایلام به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی فردا چهارشنبه هشتم آذرماه با هدف افزایش سطح آگاهی و ایمنی دانش آموزان در برابر زلزله، در سطح تمامی مدارس کشور برگزار می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار