مهندس سلیمانی دشتکی قطعا می دانند وباید هم بدانند که حضور حلقه های محفلی در بدنه استانداری به جز تحمیل هزینه به شخص استاندار وتیم پر کار ایشان وخسران واستهلاک برای دولت ،سود دیگری در پی نخواهند داشت و صرف ادعای رسانه ای بودن برای حضوردست و پا گیر برخی از اعضای این تیم ،آن هم درراستای احیای راهبرد منسوخ پیشین به هیچ عنوان کفایت نمی کند .
کد خبر: ۵۲۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ 26 November 2017

تابناک ایلام ::پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم ،یکی از مهمترین مسائلی که مراتب دو دستگی وانشقاق در بین جریان فکری اصلاح طلب استان را فراهم آورد ،حمایت فراتر از تصور استاندار قبلی از مدیرانی بود که تغییر آنان بعنوان یک مطالبه جدی از سوی بخشی از اصلاح طلبان و نماینده اصلاح طلب استان پیگیری شد.

درکنار حمایت استاندار پیشین ایلام از بقای مدیران ،جریانات محفلی متعددی مرکب از بخشی از ریش سفیدان ،اصحاب رسانه و برخی از فعالین شبکه های اجتماعی و سیاسی نیز شکل گرفته بود که حضور آن در جلسات محفلی با استاندار پیشین ایلام ،منشاء شکل گیری برخی از تصمیمات درون گروهی می شد که نتیجه ای جز تحمیل روز مرگی بر امورات جاری استان و سود آوری شخصی برای اعضای حلقه ها،نتیجه مثبت و ملموس عمومی برای توسعه استان درپی نداشت.

(البته ذکر این نکته انتقادی به معنای نفی قابلیت ها و توانمندی های مدیریتی استاندار قبلی ایلام نیست ،بلکه تنها درراستای شفاف سازی برخی اقدامات مربوط به آن دوران است که در این روزها روند احیای خود را سپری می کنند )

هنوز از زمان اتفاقات دوران تغییرات استاندار ،کش وقوس ها و تشکیل کمپینها برای ماندن ویا رفتن مروارید آنقدر فاصله نگرفته ایم که گذر زمان اتفاقات آن روزها را در ذهن ما مبهم ویا تیره وتار نماید ،بلکه به روشنی روز ،اتفاقات ،حمایت ها و موضعگیری های آن روزها را به یاد داریم .

از یاد نبرده ایم که برخی افراد، رسانه ها وشبکه های اجتماعی را به محفلی برای یکه تازی خود مبدل و با جولان در شبکه های اجتماعی چگونه مسیر رابرای اتخاذ تصمیمات درست وعقلانی در تعیین مدیران متعهد وتوانمند سنگلاخی نموده  و برای ماهها راه را بر توسعه ورشد استان بسته  بودند.

اینک که بیش از دوماه از تعیین استاندار جدید ایلامی می گذرد و با رفتن استاندار پیشین ایلام ،درست همان افراد وحلقه های محفلی که از هم گسیختگی تیم وباند خود رابه نظاره نشسته و به قولی خودرا"از اینجا مانده واز آنجا رانده " می بینند ،در صددند تابصورت مخفیانه و با بکارگیری  واسطه های چند لایه و با دوره کردن نزدیکان استاندار ،در قالب شکل گیری حلقه های پنهانی محفلی نو، "اسب تروای"خود را روانه استانداری ایلام کنند.
 
استاندار محترم ایلام که در طول مدت کوتاه حضورشان نشان داده اند که با تکیه بر تعهد ،تخصص وتجربه اشان، بخوبی از پس کارها بر آمده والحق والانصاف در طول این مدت با اجرای موفق کنگره عظیم اربعین ،تکمیل برخی از زیرساختها معطل مانده ،جذب اعتبارات مناسب ،جابجایی های به موقع ومناسب ومهمتراز همه تشکیل حلقه مشاورین ،نشان داده اند که برای توسعه ورشد ایلام با برنامه به این دیار قدم گذاشته اند ،قطعا چنین تحرکات وآثار زیانبار آن نیز از دید تیز بینشان مخفی نخواهد شد.
 
مهندس سلیمانی دشتکی قطعا می دانند وباید هم بدانند که حضور حلقه های محفلی در بدنه استانداری  ،به جز تحمیل هزینه به شخص استاندار وتیم پر کار ایشان وخسران واستهلاک  برای دولت ،سود دیگری در پی نخواهند داشت و صرف ادعای رسانه ای بودن برای حضوردست و پا گیر  برخی از اعضای این تیم در استانداری  ، به هیچ عنوان نمی تواند مجوزی برای احیای راهبرد منسوخ پیشین محسوب شود .

در حالیکه تعداد مخاطبین رسانه های مورد ادعای این تیم از تعداد انگشتان دست هم فراتر نمی رود ،اما در این استان چهره های رسانه ای سرشار از خلاقیت وتجربه ای نیز وجود دارد که  درکنار رسانه های پر مخاطب واثر گذارتحت مدیریت شان ،حاضر به ارایه هرگونه مشاوره خدمت و تلاش در راستای پیشبرد بدون چشمداشت برنامه های دولت آن هم تنها بخاطر رشد وتعالی استان هستند .
 
جناب آقای سلیمانی !همواره در جلسات متعدد این نکته را به نیکی تکرار کرده اید که " من وآقای مروارید فکرمان یکی است اما شیوه امان متفاوت است"هرچند در ابتدای راه شاید ما هم خواستار تداوم راه ومشی استاندار پیشین در مدیریت استان بوده واین سیاق را مناسب فرهنگ و مشی اجتماعی مردم ایلام می دانستیم .اما جناب آقای استاندار ! مردم داری خوب است ،سادگی وبی آلایش بودن هنری اخلاقی است ،خوش برخوردی و خنده روی صفت نیکوی انسانیست ،اما درکنار این برجستگی های اخلاقی ،شیوه صحیح مدیریت حرف اول را می زند .
همین سبک مدیریت منهای میدان دادن به باندها وحلقه های محفلی در استان ما خوب جواب می دهد ،اما مراقب میدان داری این حلقه ها باشید و فضا را برای رشد ونمو وشکل گیری مجدد آنها مهیا نکنید .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار