درحاشیه انتخاب فرماندار مهران؛
اقدامات روزهای اخیر در خصوص انتخاب وتعیین فرماندار مهران ،می تواند بیانگر دو فرضیه مهم باشد؛اول اینکه استاندار ایلام در طول مدت کوتاه حضور خود دراستان با بهره مندی از مشاوره های اطرافیان خود ،اطلاعات دقیقی از وضعیت کلی استان خصوصا انعطاف ناپذیری سیاسیون، دعواها بر سر قدرت و خط تخریب و سوزاندن نخبگان کسب نموده وبا علم به این موضوع توپ رابه زمین سیاسیون این شهرستان انداخته است.
کد خبر: ۵۲۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 22 November 2017
تابناک ایلام::هفته گذشته استاندار ایلام این اختیار را به فعالین سیاسی و ستاد انتخاباتی روحانی در  شهرستان مهران واگذار کرد که با هم اندیشی وهمفکری ،گزینه های مورد نظر خود را برای تصدی پست مدیریت ارشد  اجرایی وسیاسی شهرستان معرفی نمایند.
 
اعضای ستاد روحانی در مهران با همفکری با بخشی از فعالین سیاسی این شهرستان بر روی هفت گزینه مطرح به جمع بندی رسیده ودرنهایت این گزینه ها  در قالب نامه ای بمنظور بررسی واعلام نظر نهایی تقدیم استاندار ایلام شد.
 
شاید هنوز این نامه از لابلای کارتابل دفتر استاندار خارج نشده بود که اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با دنباله روی از خط کاری که این ماهها در خصوص تغییرات مدیریتی استان درپیش گرفته اند،با انتشار بیانیه ای ،بصورت تلویحی مخالفت خود را با این پیشنهاد اعلام نمودند.
 
اما همزمان با تلاشهای سیاسیون مهران برای تعیین مدیر ارشد اجرایی وسیاسی شهرستان ،یکی از نمایندگان استان هم با معرفی "نظام ملکشاهی " از کارکنان باسابقه وزارت کشور برای تصدی این جایگاه ،از ماهها پیش رایزنی با مدیران ارشد این وزارتخانه رادر دستور کار جدی خود قرار داده است.
 
اقدامات روزهای اخیر در خصوص انتخاب وتعیین فرماندارشهرستان  مهران ،حاوی بیانگر دو فرضیه مهم است ؛اول اینکه استاندار ایلام در طول مدت کوتاه حضور خود دراستان ،با بهره مندی از مشاوره های اطرافیانش ،اطلاعات دقیقی از وضعیت کلی استان ،خصوصا انعطاف ناپذیری سیاسیون، دعواها بر سر قدرت و خط تخریب و سوزاندن نخبگان کسب نموده وبا علم به این موضوع، توپ رابه زمین سیاسیون این شهرستان انداخته است.
 
فرضیه دوم اینکه ؛یکی از نمایندگان استان که شهرستان مهران را حیاط خلوت خود فرض نموده است ،از همان ابتدای کار به دنبال سهم خواهی از مدیریت ،بنوعی تعیین فرماندار این شهرستان را حق خود تلقی و با علم به عدم اجماع سیاسیون مهران ،اختلاف نظرهای قومی وقبیله ای وسایر مشکلات موجود در مسیر انتخاب فرماندار  ،گزینه مورد نظر خود را به وزارت کشور معرفی کرده است.
 
با این تفاسیر وبا تحقق  هرکدام از فرضیه های مطرح شده ،می توان " گزینه در آستین نماینده استان در مجلس شورای اسلامی" یعنی  نظام ملکشاهی " نیروی بدنه وزارت کشور را گزینه نهایی برای تصدی فرمانداری مهران به حساب آورد.ولی با این حال سیاست ایرانی نشان داده که تغییرات و فراز وفرودها سریعتر از آن چیزییست که پیش بنی می شود ! پس باید منتظر ماند و دید که قصه اولین مدیر اجرایی وسیاسی شهرستان که این روزها بر سر افتاده چگونه ختم خواهد شد؟!
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار