مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را وظیفه ای همگانی دانست که همه باید دراین راستا تلاش کنند.
کد خبر: ۵۲۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰ 21 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مراسم تکریم از مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی، صبح سه شنبه 30 آبان با حضور علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ حبیب اله بخشوده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ سرهنگ شرف بیانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس؛ قاسمی، مدیرکل حوزه هنری؛ حسنوند، مدیرکل امورزندانهای استان، چراغی پور، معاونت فرهنگی نیروی انتظامی؛ جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام و جمعی از مقامات استانی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرایلام برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم مرادجلیلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: تعقل و به کتابت درآوردن اندیشه های بلند توسط اهل فکر و نظر در حوزه های مختلف باعث بارور شدن ظرفیت های بالقوه به بالفعل شده است. و ما هرچه در جهان پیرامون خود می بینیم نتیجه تأثیر مثبت و ارزشمند کتاب می باشد.
وی اظهار داشت :بزرگترین وظیفه حوزه فرهنگی و متولیان فرهنگی این است که به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشته باشند و یک نهضت عمومی را برای تحقق این خواسته عموم مردم به راه بیاموزیم و تلاش همگانی مستلزم این موضوع مهم می باشد.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با توجه به گسترش  برنامه هاو فضای محازی در سطوح مختلف جامعه یادآور شد: اینترنتی شدن فضای کنونی جای کتاب را نخواهد گرفت زیرا کتاب همیشه ماندگار مانده است و  به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دسترسی به کتاب در کتابخانه های عمومی  ساده گردیده و ارایه منابع آن ارزان و به سهولت انجام می پذیرد.  
 
جلیلیان یادآور شد: نبایستی فضای مجازی و اینترنتی شدن منابع بعنوان یک هجمه نوظهور علیه کتاب طراحی شود و همه باید تلاش کنیم کتاب در جامعه زنده بماند و از حاشیه رفتن یار یاد مهربان  ممانعت کنیم.
 
وی اضافه کرد :استان ایلام ظرفیت های زیادی برای ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی دارد که باید این ظرفیت ها زنده نگه داریم  وباید زیرساخت های فرهنگی در استان  بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به داشتن 40 باب کتابخانه عمومی در استان ظرفیت های خوبی برای توسعه این اماکن فرهنگی وجود دارد.
 
جلیلیان با مقایسه ای از وضعیت کتابخانه های عمومی در دولت یازدهم با گذشته  عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد کتابخانه های عمومی از 28 باب به 40 باب رسیده و 10 باب کتابخانه عمومی دیگر در دست ساخت است که پیش بینی میشود تا پایان هفته دولت 1397 به بهره برداری برسد که در صورت تحقق آن شاهد یک رشد صددرصدی خواهیم بود.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام مهمترین برنامه های اجرا شده را نشست کتابخوان، نقدکتاب، اهداء کتاب، نمایشگاه کتاب و سایر فعالیت فرهنگی و عمرانی، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها، تجهیز منابع، رنگ آمیزی و شاداب سازی عنوان کرد.
 
شایان ذکر است ، در پایان این مراسم از تعدادی از کتابداران و ناشران برتر تجلیل بعمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار