مدیر امور عشایری ملکشاهی گفت: 930 خانوار عشایر کوچرو این شهرستان حرکت خود را به مناطق گرمسیری جنوب شهرستان آغاز کرده اند.
کد خبر: ۵۲۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 21 November 2017
 
به گزارش تابناک ایلام ؛ عنایت سلیمانی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما عشایر مستقر در مناطق سردسیر و کوهستانی بر طبق عادت هر ساله به مناطق گرمسیری جنوب شهرستان کوچ و تا آخر زمستان در آنجا اطراق می کنند.
 
وی مناطق گرمسیری شهرستان ملکشاهی را چمز، سرچیت، ورگر و چملان عنوان کرد و افزود: بخش قابل توجهی از عشایر منطقه نیز به مناطق گرمسیر شهرستان مهران کوچ می کنند.
 
مدیر امور عشایری ملکشاهی تاکید کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 520 کیلومتر جاده های عشایری این شهرستان در مناطق کوهستانی و گرمسیری مورد بهسازی و مرمت قرار گرفته است.
 
سلیمانی با بیان خدمات انجام گرفته در طول سال جاری یادآور شد: طی هفت ماهه سال جاری 650 تن علوفه برای تغذیه دام های عشایر شهرستان به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون ریال توزیع شده است.
 
وی همچنین به توزیع 10 هزار و 500 کیسه آرد میان عشایر شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی نیز 31 هزار و 500 متر مکعب آب طی مدت یاد شده به صورت سیار آبرسانی شده است.
 
مدیر عشایری ملکشاهی اضافه کرد: جهت رفاه عشایر و حراست از منابع طبیعی و جنگلی نیز 470 پنل خورشیدی بین عشایر شهرستان در مناطق کوهستانی توزیع شده است.
 
سلیمانی با بیان اینکه تحت پوشش قرار گرفتن عشایر از مزایای تأمین اجتماعی از برنامه های دولت است، گفت: امسال بیمه 700 خانوار تحت پوشش این شهرستان تمدید شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار