اگر چه استاندار ایلام در نشستهای متعدد با القای این دلخوشی به مدیران ،آنها را از توجه به شایعات منتشره در فضای مجازی در خصوص فرا رسیدن فصل تغییر مدیران !بر حذر داشته اند ،اما سلیمانی دشتکی با آغاز یک خانه تکانی از درون استانداری ایلام ، امیدها در خصوص توجه ویژه وی به خواست ومطالبات جریان پیروز انتخابات در استان ایلام و تداوم این فرآیند مهم سیاسی را در استان احیاء نمود .
کد خبر: ۵۲۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ 20 November 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::دربیشتر نظامهای سیاسی مبتنی بر مردمسالاری که احزاب وجریانات سیاسی از نقش قابل توجهی در رقابتهای سیاسی وانتخاباتی برخوردارند ، احزاب یا جریان پیروز انتخابات، بطور معمول از حق اعمال نظر در جابجایی مدیران ،استفاده از نیروهای همفکرو ووفادار به مشی سیاسی وفکری حزب پیروز برخوردار می شوند . درایران نیز در طول سالیان اخیر همواره پس از پیروزی جریان فکری خاص اعم از اصلاح طلب ،اصولگرا واینک جریان نوپای اعتدالی نزدیک به اصللاح طلبان ،این تغییرات را خصوصا در راس دستگاههای سیاسی و اجرایی شاهد بوده ایم.

با شکل گیری دولت یازدهم وروی کار آمدن حسن روحانی ،موضوع تغییر مدیران به اصطلاح احمدی نژادی دراستان ایلام ،همواره بعنوان مطالبه ای جدی از سوی فعالین سیاسی منتسب به جریان اصلاح طلب استان که ازسهم بالایی در پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار بودند ،مطرح شده است . موضوعی که در طول یکی دوسال اخیر ،بعنوان یک چالش جدی در مسیر پیشبرد برنامه ها واهداف دولت اعتدالی از آن یاد می شود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و پیروزی دوباره حسن روحانی ،موضوع تغییر مدیران استان با قوت بیشتری از سوی بخش عمده ای از احزاب اصلاح طلب از استاندار وقت مطالبه واین موضوع با مقاومت وی روبرو شد . عدم اهتمام به این خواسته منطقی اصلاح طلبان رفته رفته به یک چالش جدی و نهایتا به افتراق و دو دستگی در بین جریان پیروز انتخابات و  پایان ماموریت استاندار بومی و واگذاری سکان مدیریت ارشد استان به نیروی غیرایلامی انجامید.

با روی کار آمدن قاسم سلیمانی دشتکی ،اعضای ستادهای انتخابات حسن روحانی وشورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ،از خواسته خود دائر بر لزوم تغییر مدیران منتسب به دولت نهم ودهم و لزوم خانه تکانی جدی دردستگاههای اجرایی استان کوتاه نیامده و در جلسات هم اندیشی متعدد این موضوع به صورت شفاف به وی انتقال داده شده است.

فعالین سیاسی هوادار دولت ،در نشستهای عمومی وخصوصی متعدد با استاندار ایلام ،همواره بر لزوم تغییر در سه دسته از مدیران استان تاکید ورزیده اند ؛ دسته اول شامل مدیران دستگاههای اجرایی است که از زمان دولت های نهم ودهم محمود احمدی نژاد همچنان بر مصادر اجرایی تکیه زده اند . دسته دوم مدیران اصلاح طلب وغیر اصلاح طلبی هستند که تنها به واسطه برخورداری از رانت و رابطه با استاندار پیشین بر مصادر سیاسی واجرایی جلوس نموده اند و دسته سوم نیز شامل مدیران اصلاح طلب نا کارآمدی می شود که بقای آنها به جز تحمیل هزینه به دولت و القای ضعف وناکارآمدی دولت ،عایدی دیگری در پی نداشته است.

اگر چه استاندار ایلام در نشستهای متعدد با القای این دلخوشی به مدیران ،آنها را از توجه به شایعات منتشره در فضای مجازی در خصوص فرا رسیدن فصل تغییر مدیران !بر حذر داشته اند ،اما سلیمانی دشتکی با آغاز یک خانه تکانی از درون استانداری ایلام ، امیدها در خصوص توجه ویژه وی به خواست ومطالبات جریان پیروز انتخابات در استان ایلام و تداوم این فرآیند مهم سیاسی را در استان احیاء نمود .

امروز استاندار ایلام با انتصاب دو نفر از جوانان خوشفکر ،تحصیلکرده منتسب به جریان اصلاح طلبی در راس اداره کل روابط عمومی و حوزه استاندار نشان دادند که خواست ومطالبه جریانات سیاسی بعنوان یک حق پذیرفته شده در فرآیندهای انتخاباتی، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد .

با آغاز تغییرات از درون استانداری درراستای تحقق مطالبات جریان اصلاح طلبی استان ،پیش بینی می شود این فرآیند سازنده درراستای موزون سازی مدیران لایه های میانی وپایینی با دولت تداوم داشته ودر کوتاه مدت ،شاهد تحقق هر سه خواسته جریان اصلاح طلب حامی دولت در استان باشیم.

بدون شک تا زمانیکه مدیران ناکارآمد دستگاههای اجرایی وسیاسی در استان وشهرستان ها بعنوان پیشانی دولت وخاکر یز اول وشاخص مهم تعیین کارآمدی یا ناکارآمدی دولت تغییر نیافته و اقدامات لازم در راستای همسازن سازی فکری مدیران لایه های پایین مدیریتی با دولت معمول نشود ،نباید افزایش رضایتمندی مردم از دولت فعلی ودر نهایت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را انتظار داشت.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دردمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
جناب سلیمانی عزیز لطفا یه تغییری به مدیران بدین که اکثرا از یه قوم و زبان وهستن عدالت رو رعایت کنین و از همه شهرستانها مدیر بالیاقت انتخاب کنین .... مدیر میراث فرهنگی و گردشگری در اولویت باشه چون به پشت گرمی معاون شما که قرابت فامیلی دارن دلبسته ....
تورج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
احسنت به آقای سلیمانی.مدیران نالایق و بی خاصیت را هر چه سریعتر عزل کنند و کمک کنند به رشد و توسعه استان.البته با شناختی که بنده از ایشان دارم و به لطف خدا محقق خواهد شد.
شهروند دره شهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
سلام دکتر سلیمانیاکثریت مردم شهرستان دره شهر خواستار تغییر در مدیریت فنی و حرفه ای درهشهر هستنیم زیرا در با مردم سر سازش،ندارند و در تعطیلی بسر میبرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار