درسایه افتراق سیاسیون و تکروی برخی نمایندگان ؛
انتشار بیانیه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مهران را می توان زنگ آغاز انشقاق و دودستگی در تصمیم گیری سیاسیون اصلاح طلب وحامیان دولت در این شهرستان به حساب آورد ،موضوعی که دراستان ایلام مسبوق به سابقه بوده واین دودستگی و افتراق، زمینه عبور دولت از نخبگان استانی و استفاده از ظرفیت های فرا استانی در راس استانداری ایلام را فراهم آورد.
کد خبر: ۵۲۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 20 November 2017
تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::شهرستان مرزی مهران ،هر چند از نظر جمعیتی در ردیف شهرستانهای بزرگ استان قرار ندارد ،امابدلیل تکثر قومیتهای مختلف ،واقع شدن دردرمرز،مرکز فعالیتهای اقتصادی و تجاری استان ،گذرگاه عتبات عالیات واربعین و همچنین دارا بودن ذخایر مهم گازی ونفتی ،در زمره شهرهای مهم واستراتژیک وحساس استان وحتی کشور قرار گرفته است.

این روزها میتوان مهران را از حیث دروازه ورود به کشور،پیشانی جمهوری اسلامی ایران نیز نامید ،درکنار فاکتور های صدرالاشاره ،حساسیتهای امنیتی و وضعیت اقتصادی این شهرستان ،وضعیت ویژه ای به این شهرستان  بخشیده است.از اینرو، مدیر گزینی و واگذاری مناصب مدیریتی درآن ،باید با حساسیت و درایت بیشتری صورت پذیرد.

به همان اندازه که درراستای انتخاب شهردار ،فرماندار و پستهای کلیدی مرکز استان ودیگر شهرستان بزرگ کشور حساسیت به خرج داده شده و مولفه های مهم وکلیدی از تمام ابعاد سیاسی و مدیریتی وپاکدستی و..مدنظر قرارمی گیرد ،این مولفه ها باید درانتخاب مدیران این شهرستان نیز با حساسیت مضاعفی لحاظ شوند.

هفته گذشته اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی رییس جمهور کنونی کشور،در راستای انتخاب فرماندار این شهرستان ،در اقدامی مردمسالارانه و بر اساس فرآیند های پذیرفته شده سیاسی ، به معرفی هفت گزینه مدنظر خود به استاندار ایلام مبادرت نمودند.

هنوز ساعتی از انتشار این لیست در شبکه های اجتماعی ورسانه های استان نگذشته بود ،شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شهرستان با تبعیت از همفکرانشان در شورای استان ،این اقدام را از اساس مردود دانسته وهرگونه همفکری با اعضای این شورا در خصوص انتخاب فرماندار را تکذیب نمودند.

این تکذیبیه درحالی صورت گرفت که برخی از فعالین ستاد انتخاباتی حسن روحانی در مهران ،حضور تعدادی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شهرستان درنشست همفکری برای انتخاب فرماندار را تایید و امضای آنان در پای صورتجلسه را سند احراز ادعای خود اعلام کرده اند.

به هرحال ،انتشار بیانیه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مهران را می توان زنگ آغاز انشقاق و دودستگی در تصمیم گیری سیاسیون اصلاح طلب وحامیان دولت در این شهرستان به حساب آورد ،موضوعی که دراستان ایلام مسبوق به سابقه بوده واین دودستگی و افتراق، زمینه عبور دولت از نخبگان استانی و استفاده از ظرفیت های فرا استانی در راس استانداری ایلام را فراهم آورد.

این نکته را هم نباید فراموش کرد که در کنار انشقاق فعالین اصلاح طلب شهرستان مهران ،درست موازی با تلاش آنان ،یکی از نمایندگان استان که شهرستان مهران را حیاط خلوت خود قلمداد کرده ،باقوت هر چه تمامتر ،رایزنی با مسئولین وزارت کشور در خصوص گماشتن یکی از هم ولایتی های خود در راس هرم مدیریت اجرایی وسیاسی این شهرستان را  در دستور کار قرار داده است .

بدون شک برآیند اقدام اعضای ستاد انتخابات حسن روحانی در مهران در معرفی گزینه های مدنظر خود،زیر میز بازی زدنهای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ،طمع ورزی های برخی از نمایندگان استان وحرکت در سایه آنان درراستای واگذاری مناصب مدیریتی به نزدیکان خود وعزم مدیران ارشد به تغییر مدیران سیاسی ،اذهان مردم استان وفعالین رسانه ای وسیاسی را به سمت وسوی اتفاقات سیاسی به وقوع پیوسته در ایام انتخاب استاندار ایلام هدایت می کند.

اتفاقاتی که درآن نه تنها هیچکدام از اضلاع مثلث ،سیاسیون وفعالین انتخاباتی ،شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و نمایندگان مجلس نتوانستند گزینه مد نظر خود را به دولت تحمیل کنند ،بلکه دراین وسط ،اقدامات ناسنجیده برخی از فعالین سیاسی ورسانه ای ،سوخته شدن برخی نخبگان استان را بدنبال داشت . اتفاق نامیمونی که از همین الان می توان بوی سوخته شدن نخبگان مهرانی را از آن استشمام و صدای پای مدیرارشد غیربومی را نیز در آن استماع نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار