مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: 18 نفر کارشناس اداره کل دامپزشکی ایلام در قالب 6 گروه با حضور در مناطق روستایی زلزله زده کرمانشاه از امروز اقدام به جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده روستاییان کرده اند.
کد خبر: ۵۲۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 17 November 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛جعفر رشیدی اظهار کرد: این گروه ها با تجهیزات و امکاناتی از جمله دستگاه سم پاش، مواد ضد عفونی کننده و دیگر ابزار مورد نیاز با استقرار در منطقه در حال پاکسازی مناطق از لاشه های متعفن احشام هستند.
 
وی افزود: اعزام این گروه های دامپزشکی از استان ایلام بر اساس ارزیابی های کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه و به علت گستردگی مناطق دارای دام تلف شده برای همکاری با همکاران دامپزشکی این استان حادثه دیده صورت گرفته است.
 
رشیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه دام های تلف شده بعد از فسادپذیری و تعفن عاملی برای بروز بیماری های مختلف و نیز آلودگی های محیطی هستند، باید در سریع ترین زمان ممکن جمع آوری و دفن بهداشتی شوند تا سلامت مردم و ساکنان این روستاها به مخاطره نیافتد.
 
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این احشام بو گرفته و متعفن شده اند، گفت: باید در سریع ترین زمان ممکن برای جلوگیری از شیوع بیماری ها و آلودگی های زیستی این لاشه ها هرچه زودتر دفن شوند.
 
وی یادآور شد: لازمه دفن سریع و بهداشتی لاشه ها با توجه به گستردگی مناطق روستایی آسیب دیده همکاری دستگاه های دارای دستگاه هایی چون لودر، بیل مکانیکی و ... برای کندن گودال و بلندکردن لاشه دام های سنگین است.
 
رشیدی افزود: با رایزنی های انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه امکانات لازم برای دفن دام های تلف شده در مناطق روستایی مستقر است ولی با توجه به تعداد زیاد روستاهای تخریب شده پاکسازی این اماکن از لاشه های متعفن زمان بر است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار