عضو هیات علمی و استاد زمین شناسی دانشگاه ایلام ؛
عضو هیات علمی و استاد زمین شناسی دانشگاه ایلام گفت: وقوع زلزله مهیب طی روزهای آینده در منطقه غرب کشور و نواحی زاگرس بدور از حقیقت بوده و مردم به این ادعاهای واهی و بی اساس که تنها باعث تشویش و نگرانی اذهان عمومی می شود، بی اعتنا باشند
کد خبر: ۵۲۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶ 15 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حاجی کریمی  اظهار کرد: بیشتر این شایعات که به نقل از سایت های زمین شناسی و زلزله نگاری غیر معتبر در فضای مجازی به صورت گسترده توسط کاربران بازنشر می شود، باعث ایجاد وحشت و دلهره در میان مردم شده است.
 
وی افزود: این مباحث مطرح شده در فضای مجازی بر محوریت وقوع یک زمین لرزه بزرگ در روزهای آینده و در منطقه زاگرس هیچگونه مبنا و پایه علمی درستی ندارد و مردم نباید بر اساس این شایعه ها در خود و دیگران ایجاد واهمه و تنش کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه ایلام یادآور شد: مردم باید از طریق رسانه های معتبر از نظر قطعی صاحب نظران زمین شناسی و و زلزله شناسان در خصوص این واقعه طبیعی مطلع شوند و تا از بروز و نشر هرگونه شایعه و ایجاد هراس جلوگیری شود.
 
کریمی تاکید کرد: مسئولان نیز هنگام وقوع زلزله باید قبل از تصمیم گیری و اطلاع رسانی های عمومی که بیشتر باعث وحشت مردم می شود، نظر صاحب نظران و کارشناسان این حوزه را جویا شوند.
 
وی اضافه کرد: تصمیم گیری های غیراصولی و غیر کارشناسانه مسئولان بدون مشورت با صاحب نظران زمین شناسی موجب بروز وحشت و سردرگمی در بین مردم می شود و در این گونه مواقع باید برنامه ریزی ها به صورت علمی و منطقی باشد.
 
استاد زمین شناسی دانشگاه ایلام گفت: زلزله کرمانشاه با پیش لرزه های قبلی و پس لرزه های بعدی یک زلزله دارای استانداردهای زمین لرزه بود که باعث تخلیه انرژی های درون زمین شد و به تدریج از قدرت پس لرزه های آن کاسته و این پس لرزه ها در عمل خطرآفرین نیستند.

کریمی به مردم اطیمنان خاطر داد زمین لرزه اصلی رخ داده و با توجه به تخلیه بخش عمده ای از انرژی زمین انتظار وقوع پس لرزه یا زلزله ای بزرگ و مخرب نمی رود.
 
وی در خصوص ساختار زمین شناسی ایلام اظهار کرد: مناطق جنوبی ایلام شامل شهرستان های مهران، دهلران و مورموری آبدانان بر روی خط زلزله قرار دارند ولی شهرستان ایلام به علت بافت جغرافیایی بر روی گسل های قوی قرار ندارد و پوسته زیرین شهرستان ایلام دارای خرده گسل های ضعیف است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار