مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: نمایشگاه دائمی نشر با هدف حمایت از ناشران در این استان دایر می‌شود.
کد خبر: ۵۲۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 15 November 2017

به گزارش  تابناک ایلام؛علی محمدنیاکان در نشست با فعالان حوزه نشر استان ایلام، اظهار کرد: مکان این نمایشگاه توسط این اداره کل مهیا و در آینده نزدیک برای نمایش تازه‌های نشر در اختیار این ناشران قرار خواهد گرفت .

وی به تشکیل تعاونی منتشران برای نخستین بار در استان اشاره و افزود: این تعاونی با هدف رفع مشکلات این افراد و تبادل و هم‌اندیشی و تعامل این اداره کل با ناشران تشکیل خواهد شد .

محمدنیاکان با بیان اینکه تاکنون حمایت‌های مختلفی در حوزه نشر از ناشران استان صورت گرفته، اضافه کرد: ناشرانی که کتاب‌های بیشتری و با کیفیت مطلوب چاپ کنند این اداره کل حمایت مالی لازم را از آثار آنها می‌کند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به افزایش روند چاپ و نشر کتاب در این استان در نیمه نخست امسال، گفت: در این مدت ١٠٧ عنوان کتاب با بیش از ١٢٠ هزار نسخه در استان چاپ و منتشر شده در حالی که طی مدت مشابه پارسال تعداد کتاب‌های چاپ شده استان ٧٥ عنوان با ٩٠ هزار جلد بوده است .

وی ادامه داد: این کتاب‌ها با موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات و فرهنگ بومی، محلی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و عمومی چاپ شده‌اند .

محمدنیاکان همچنین از خرید شماری از کتاب‌های چاپ شده از نویسندگان خبر داد و هدف از این اقدام را حمایت از تولید و نشر کتاب و تشویق نویسندگان عنوان کرد .

وی با اشاره به اینکه هم اینک ٢٤ ناشر در استان ایلام فعالیت دارند، یادآور شد: ٣٥٠ نویسنده در استان ایلام فعال و کار نگارش و نشر کتاب را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار