استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: زلزله 21 آبان ماه و پس لرزه های بعد از ان منجر به رانش زمین در بخش چوار شده و 6 منزل مسکونی در اثر این پدیده ویران و 100 خانوار دیگر نیز در معرض آسیب جدی هستند.
کد خبر: ۵۲۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 14 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد بحران شهرستان ایلام در بخش چوار اظهار کرد: این خانوارها در منطقه چگا بخش چوار بدلیل رانش زمین در معرض آسیب جدی بوده و باید هرچه سریعتر نسبت به انتقال آنها به مکان های امن اقدام شود.

وی افزود: با توجه با اقدام پیشگیرانه دستگاه های اجرایی این شهرستان ساکنان آنها به بیرون هدایت شده و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.


استاندار ایلام یادآور شد: با همکاری هلال احمر استان، شهرداری و اعضای شورای شهر چوار قبل از این حادثه تعدادی از منازل تخلیه شدند و با حضور دستگاه های امنیتی در منطقه ساکنان منازل تا شعاع مورد نظر از ورود افراد به حادثه جلوگیری می شود.


سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در صورت انجام نشدن اقدامات پیشگیرانه، احتمال وقوع فاجعه وجود داشت، تاکید کرد: با اطلاع رسانی و تخلیه بموقع ساکنان این مناطق هیچ گونه تلفات جانی نداشتیم و با وجود استقرار بخشی از نیروهای امدادی در مرز مهران و اعزام بخشی دیگر به مناطق زلزله زده کرمانشاه با کمبود عوامل امدادی در این منطقه مواجه نیستیم.


وی اضافه کرد: باید طرح این منطقه بار دیگر بازبینی شود و برای مطالعات بیشتر و بازرسی و تثبیت خاک این منطقه اعتبارات بحرانی در نظر گرفته شود و بررسی علل و عوامل این حادثه و دلیل ساخت و ساز در این منطقه حادثه خیز و همچنین ارائه راهکار برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گیرد.


استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم این منطقه تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قرار دارند، گفت: با توجه به خسارت وارد شده به منازل مسکونی این افراد و تلف شدن دام هایشان، پرداخت خسارت به آنها از مطالبات اصلی است که به این منظور یک تیم کارشناسی برای برآورد میزان خسارات وارد شده تشکیل و پیگیری می شود.


سلیمانی گفت: با توجه به فصل سرما در حال حاضر احداث مسکن در یک بازه زمانی کوتاه امکانپذیر نیست و اسکان اضطراری این افراد در اولویت کار قرار دارد.


شب گذشته بدلیل زلزله و رانش زمین در بخش چوار 6 منزل مسکونی در عمق پنج متری زمین فرو رفته و تخریب شده اند که با تخلیه بموقع منازل این منطقه، هیچ گونه تلفات جانی در پی نداشت./م

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار