مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: بر اساس بررسی های انجام شده آسیب جدی به مدارس این استان در اثر زلزله شب گذشته وارد نشده است و تنها هفت مدرسه به صورت سطحی دچار خسارت شده اند.
کد خبر: ۵۲۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 14 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید هژبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از وقوع زلزله 21 آبان ماه در غرب کشور و به تبع این استان بازدید از شماری مدارس شهر ایلام که پیش بینی می شد آسیب پذیر باشند انجام که در بررسی های اولیه هفت مدرسه دچار آسیب های جزیی شدند.
 
وی ادامه داد: این مدارس دچار ترک هایی در بخش نازک کاری ساختمان شده و خوشبختانه به بخش سازه ساختمان آنها آسیبی وارد نشده است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام اظهار کرد: در مجموع هفت مدرسه شهر ایلام دچار آسیب جزیی شده و امروز نیز کار بررسی کارشناسی و برآورد خسارت مدارس سایر شهرستان های استان نیز با اعزام کارشناسان این اداره کل انجام می شود.
 
 
اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام نیز در این زمینه اطلاعیه صادر و خواستار رعایت نکات ایمنی از سوی اولیا مدارس شد.
 
به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، متن اطلاعیه به شرح ذیل است: به اطلاع کلیه مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق آموزشی استان می رساند نظر به اینکه احتمال وقوع پس لرزه هایی در روزهای آتی وجود دارد با توجه به فعالیت آموزشی مدارس شایسته است نکات ذیل را به مدیران واحدهای آموزشی اطلاع رسانی نمایید تا با بکارگیری آنها منجر به کاهش آثار سوانح و حفظ سلامت جانی دانش آموزان گردد:
 
1- کلیه درب های ورودی و اضطراری مدارس باید بررسی و در حین فعالیت آموزشی باز باشند.
2- در ساعت فعالیت آموزشی مدرسه، قفل های آویز و مغزی درب های اضطراری باز شوند.
3- راه پله های اضطراری جهت تردد سریع دانش آموزان در هنگام پس لرزه های احتمالی آماده شوند و از قرار دادن وسایل و تجهیزات در آنها خودداری شود.
4- به علت اینکه در حین پس لرزه ها ممکن است قسمتی از سنگ های نمای ساختمان یا شیشه های پنجره ها شکسته شوند تاکید می گردد دانش آموزان از نمای ساختمان و سطوح شیشه ای فاصله مناسب را رعایت کنند.
5- قاب های بزرگ شیشه ی پنجره ها با چسب نواری پنج سانتی مسلح گردد.
6- در خصوص آماده بودن کپسول های آتش نشانی و اطمینان از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل گردد.
7- مواد شیمیایی زیان آور و آتش زا در آزمایشگاه ها جمع آوری گردد.
8- فضاهای امن در داخل ساختمان مدارس به دانش آموزان معرفی شود.
9- پس از پایان فعالیت آموزشی مدارس شیر گاز در جنب کنتور آن را قطع نمایید.
بیش از یک هزار و 200 فضای آموزشی در استان ایلام وجود دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار