معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام گفت:در اربعین سال جاری برنامه های متعدد و مفصلی در سطح ملی، استانی و درون دانشگاهی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۵۲۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 13 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر محمد رضا شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در تشریح اقدامات دانشگاه، اظهار داشت: در اربعین سال جاری برنامه های متعدد و مفصلی در سطح ملی، استانی و درون دانشگاهی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید، که بخشی از آن تکمیل برنامه های سال گذشته بود.
 
دکتر شیرخانی با اشاره به برگزاری برنامه های ملی اربعین در دانشگاه، بیان داشت: همزمان با بازدید سرپرست وقت وزارت علوم و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت، در اوایل مهرماه و آغازین روزهای ماه محرم، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان، در مورخه 96/7/3  به صورت باشکوهی برگزارشد و از مجموع 780 طرح و اثر  که به این سوگواره ارسال شده بود بر اساس رأی هیأت داوران 43 اثر بعنوان آثار برگزیده در  یازده بخش، شامل: مقاله نویسی، داستان، شعر، نقاشی، خطاطی، دل نوشته، نماهنگ، خاطره و نرم افراز؛ تقدیر بعمل آمد.
 
همچنین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان، با حضور دکتر میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی  و اجتماعی وزارت علوم و دکتر گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و نمایندگان وزارتخانه ها، سازمان ها و دانشگاه ها ی مربوطه برای افزایش خدمت رسانی و تسهیل در اعزام دانشجویان در دانشگاه برگزار گردید که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، درباره فعالیت های دانشگاه در سطح استان در اربعین امسال، اظهار کرد: نظر به اینکه رئیس دانشگاه دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان استان است، نشست این ستاد در تاریخ  96/8/3  به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه برگزار گردید که نوع و میزان خدمات  دانشگاه های استان برای خدمت رسانی به دانشجویان زائر از سراسر کشور تعیین گردید.
 
همچنین سومین نشست شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در  96/8/15   به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه برگزار شد.
 
دکتر شیرخانی، افزود: ششمین سوگواره «شعر کُردی عاشورایی شین» با همکاری دانشگاه ایلام، جهاد دانشگاهی استان، اداره ارشاد اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان در تاریخ  96/8/10 در دانشگاه برگزار شد که 10 نفر از شاعران استان به ارائه سروده های خود به زبان کردی پرداختند و در سطح استان و دانشگاه مورد استقبال خوبی قرار گرفت.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، اضافه کرد:  در راستای اجرای مصوبات ستاد اربعین دانشگاهیان کشور، ایستگاه فرهنگی و صلواتی  شهدای هسته ای دانشگاه و معاونت فرهنگی وزارت علوم، در پایانه مرزی مهران دایر گردید.
 
وی افزود: توزیع اقلام فرهنگی، راهنمایی زائران، اجرای برنامه های فرهنگی و نماز جماعت،  توزیع  نذورات کارکنان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی بصورت مواد خوراکی، جمع آوری زباله های مسیر زائرین، شارژ موبایل و  هماهنگی برای پارکینگ ماشین های همکاران دانشگاهی کشور برای پارک در مزرعه آموزشی دانشگاه در مهران از جمله اقدامات انجام شده دراین موکب بود.
 
همچنین در ایام فعالیت موکب دانشگاه ،دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و هیأت همراه از آن بازدید نمودند و ضمن تشکر از دست اندرکاران امر، بر فعالیت هر چه بیشتر دانشگاه در این زمینه تأکید کرد.
 
دکتر شیرخانی، درباره اقدامات انجام شده در سطح دانشگاه در ایام اربعین، گفت: در این ایام مراسم عزاداری توسط هیئت حضرت علی اکبر(ع)  و  سوگواره عکس اربعین توسط جامعه اسلامی دانشجویان  برگزار شد. 
 
همچنین شب شعر عاشورایی نجوا  از طرف کانون ادبی دانشگاه، در تاریخ  96/8/8 برگزار گردید که 14نفر از دانشجویان منتخب در زمینه شعر  و دل نوشته، شعر و متن مورد نظر را ارائه کردند و در پایان از نفرات برتر تقدیر بعمل آمد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار