معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به داخل کشور، چهار هزار زائر اربعین مشکوک به بیماری از ابتدای تردد زائران تا 20 آبانماه در درمانگاه ها و مراکز بهداشتی استان و مرز مهران نمونه برداری شدند.
کد خبر: ۵۲۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 12 November 2017

 
دکتر راضی ناصری فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جلوگیری از ورود بیماری های عفونی و واگیر به کشور از مهمترین اهداف وزارت بهداشت است، افزود: زائران اربعین در زمان بازگشت از عراق در گیت های ورودی به مرز مهران توسط نیروهای مبارزه با بیماری های دانشگاه مورد غربالگری بیماری های عفونی قرار می گیرند. پ
 
وی یادآور شد: ر این راستا 20 تیم سیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام به صورت شبانه روزی در مرز مهران و دیگر مسیرهای ورودی به استان، کار غربالگری تب سنجی زائران اربعین را انجام می دهند.
 
وی تاکید کرد: افرادیکه پس از بازگشت از این سفر معنوی دچار تب بالا باشند، به مسیر دیگری هدایت شده و فرآیند درمانی روی آنها انجام می شود تا ضمن اطمینان از سلامت این زائران از ورود هرگونه عوامل بیماری زا به داخل کشور جلوگیری شود.
 
**جمع آوری پنج تن مواد غذایی فاسد در مسیر تردد زائران اربعین
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج هزار و 228 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه ها و مراکز عرضه مواد غذایی مسیر تردد زائران اربعین در ایلام توسط بازرسان بهداشت محیط جمع آوری شد.
 
دکتر ناصری فر اظهار کرد: این میزان مواد غذایی غیرقابل مصرف به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از ابتدای سفر زائران اربعین تا 20 آبان جمع آوری شده است.
 
وی یادآور شد: به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران، در این مدت چهار هزار و 800 مورد بازدید از اماکن و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و 590 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در مناطق مختلف استان خصوصا شهرستان مهران انجام شده است.
 
وی تاکید کرد: همچنین به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، یک هزار و 726 مورد کلرسنجی آب نیز در مناطق مختلف استان انجام شده است.
 
 ویزیت بیش از 40 هزار نفر از زائران اربعین
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در این مدت همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی 40 هزار و 237 نفر از زائران مورد ویزیت قرار گرفته به یک هزار و 854 نفر از زائران نیز مشاوره های مادر و کودک ارائه شده و کارشناسان سلامت روان و تغذیه نیز آماده ارائه مشاوره به رائران در گیت های ورودی به استان هستد.
 
وی با بیان اینکه آموزش ها و توصیه های بهداشتی چهره به چهره به 49 هزار و 878 زائر ارائه شده است، تاکید کرد: هدف از ارائه این آموزش ها، انتقال پیام های بهداشتی به زائران با هدف پیشگیری از شیوع و بروز بیماری هاست.
 
وی یاداور شد: همچنین در این مدت 81 هزار و 304 بروشور آموزشی، سی دی و نرم افزار در اتوبوس های حامل زائران به منظور ارتقا وضعیت بهداشت و رعایت آن و همچنین بالا بردن سطح آگاهی در بین زائران توسط کارشناسان بهداشتی توزیع شده است./م
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار