هرچند باوجود نیروهای مقتدر نظامی ،توان موشکی و نظامی و مهمتراز همه عقبه بزرگ مردمی ،امکان اجرایی شدن هزگونه تهدید مستقیم بر علیه کشور غیر ممکن جلوه می نماید ،اما قبول کنیم با وجود افراد سبک سری همچون ترامپ ،بن سلمان ونتانیاهو در راس کشورهای متخاصم ،امکان اجرایی شدن هرگونه سناریویی دوراز ذهن نیست.
کد خبر: ۵۲۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 10 November 2017
تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::با شکست سناریوی آمریکایی ،سعودی ،صهیونیستی در کشورهای سوریه ،یمن وعراق ، این روزها رو شدن برگ دیگری از سناریوی خطرناک این سه ضلع خباثت در خاورمیانه را شاهدیم.

با فتح آخرین سنگرهای تروریستهای داعشی درکشورهای محور مقاومت و افزایش هراس حکام سعودی صهیونسیتی از روند افزایش نفوذ ایران در کشورهای منطقه ،این بار اهداف شوم شرارت محور آمریکا ،صهیونیست وسعودی ،وحدت ویکپارچگی لبنان و ایجاد افتراق ودودستگی در بین احزاب وگروههای سیاسی این کشور ، در راستای امتیاز گیری از حزب الله لبنان و تضعیف این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران راهدف گرفته است.

زنگ آغاز این سناریوی جدید خباثت بار، هفته گذشته با فراخوان سعد حریری نخست وزیرلبنان به ریاض توسط حکام آل سعود و اجبار وی به استعفا از سمت نخست وزیری لبنان به صدا درآمد. استعفای ناخواسته ای که با قراعت دست نوشته دربار آل سعود توسط حریری و اعلام آن از خاک عربستان بمنظور مقصر جلوه نشان دادن ایران گام اول این سناریو را پشت سرگذاشت.

آنچه که مسلم است در سفر غیر منتظره سعدحریری به عربستان سعودی ،وی تحت فشار نیروهای امنیتی وابسته به  ولیعهد بلند پرواز این کشور ،علیرغم میل خود از مقامش استعفا و سخنانی را به زبان راند که هرگز سخنان او نبوده است.

درحالیکه حریری روز دوشنبه نشست‌هایی در بیروت با صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و سلسله رایزنی‌هایی درباره بهبود وضعیت آب داشت و هیچ قصدی هم برای استعفا نداشت.این موضوع اجباری وغیر قانونی بودن این استعفا را بیش از پیش نشان می دهد ،دروغ بزرگی که که با بازداشت خانگی نخست وزیر قانونی لبنان در خاک عربستان دم خروس آن بیرون زده است.

گام دوم این سناریوی مثلث خباثت، با صدور بیانیه سه کشور ارتجاع عرب حوزه خلیج فارس در خصوص ضرورت خروج اتباع این کشورها از لبنان عملیاتی شد،تا با مشوش نشان دادن اوضاع داخلی این کشور،سیگنالهای احتمال درگیری نظامی قریب الوقوع در لبنان درراستای ارعاب مقامات ،گروهها و مردم این کشور و دراز شدن انگشت نشانه به سمت حزب الله و ایران بعنوان عوامل اصلی اوضاع داخلی لبنان و نیل به اهداف مستور مانده در پشت این سناریو عملیاتی شود.

آنچه که مسلم است گامهای بعدی این سناریوی خطرناک روند اجرایی شدن خود را طی کرده ودرپسِ اهداف آن ،محور مقاومت بعنوان منافع استراتژیک جمهوری اسلامی ایران نشانه گرفته شده است . عقلای جمهوری اسلامی ایران که تعداد آنها کم هم نیست ،درطول سالیان اخیر ،با درایت ،هوشمندی وتدبیر توطئه های هدفمند وشرارت بار بیشماری را پشت سرگذاشته وبا عبور از تله های خطرناک دشمنان منطقه ای و جهانی ،کشتی نظام را  به سلامت به ساحل پیروزیهاهدایت نموده اند.

از جمله مهمترین موضوعاتی که این روزها باید بیشتر مورد اهتمام صاحب منصبان ،،سیاسیون ،تریبون داران وحتی رسانه ها قرار گیرد،حفظ منافع ملی کشور است . این روزها منطقه خاورمیانه آبستن حوادث خطرناکیست که تحلیلگران و مفسران بزرگ سیاسی درباره احتمال وقوع یک اتفاق بزرگ و تغییر در جغرافیای خاورمیانه مورد خواست آمریکا ورژیم صهیونیستی هشدار داده اند.بنابراین حفظ منافع ملی نظام  و ژئوپلوتیک کشورهای محور مقاومت باید دراولویت تصمیم گیری ،کار وحتی انتشار خبر وتحلیل رسانه ها قرار گیرد.بدبهی است هرگونه اظهار نظر غیر مرتبط و غیر کارشناسانه منجر به تسهیل روند اجرای توطئه های منطقه ای استکبار و صهیونیزم بین الملل در منطقه خواهد شد.

کشور ما سالهاست توطئه بزرگ جنگ هشت ساله را با موفقیت پشت سرگذاشته ،و با عبور از دوران پسا جنگ در مسیر پرشتاب توسعه وپیشرفت قرار گرفته است . نظام عمق استراتژیک خود را در نقاط مهم خاورمیانه گسترانیده و برجام حقانیت هسته ای کشور را به اثبات رسانیده وروند روبه رشد کشور کاملا مشهود است .حفظ این موقعیت مهم و حیاتی حتی از آب ونان روزانه هم برای ما با اهمیت تراست . برخی باید بدانند که اظهار نظرها و  تصمیم گیری های شتابزده ،غیرمنطقی و خلاف منافع ملی ،هزینه های زیادی را به کشورمان تحمیل کرده وخواهد کرد ،پس لازم است با درجه اهمیتی که بیان شد ،به اوضاع کشور ومنطقه نگریسته شود.نگاه به مسایل و موضوعات کشور از دریچه خودی وغیرخودیِ خود ساخته  ونقش دایه دلسوزتر ازمادر بازی کردن ،بیش ازاندازه برای نظام ،کشور وملت هزینه زا بوده است .

هرچند باوجود نیروهای مقتدر نظامی ،توان موشکی و نظامی و مهمتراز همه عقبه بزرگ مردمی ،امکان اجرایی شدن هرگونه تهدید مستقیم بر علیه کشور غیر ممکن جلوه می نماید ،اما قبول کنیم با وجود افراد نپخته سیاسی سبک سری همچون ترامپ ،بن سلمان ودذل باز سیاسی همپون نتانیاهو در راس کشورهای متخاصم ،امکان اجرایی شدن هرگونه سناریویی دوراز ذهن نبوده وتهدید منافع وسرشاخه های نظام بعنوان بازوان اقتدار آن، چیزی کمتر از تهدید مستقیم نظام نیست.

بنابراین لازم است در مواجهه با این توطئه جدید که متاسفانه با برنامه ریزی استکبار وصهیونیزم، اینبار هم از آستین کشورهای اسلامی بیرون زده با دوراندیشی،هوشیاری وذکاوت وپرهیز از شتابزدگی در تصمیم گیری هابرخورد کرده  و نظام را از این گردنه خطرناک جدید به سلامت عبور داد.
 
اگر چه دراین دوران جای خالی هاشمی رفسنجانی بیش از پیش احساس می شود ،اما با تکیه بر تدبیر دکتر حسن روحانی ودیپلماسی موفق محمد جواد ظریف، می توان برگ دیگری از توانمندی های دیپلماسی هوشمندانه نظام را به رخ کشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار