یک فعال محیط زیست
وقتی در ترافیک همیشگی تهران پیچ رادیو را باز کردم و صدای مرد درختی ایران را شنیدم خوشحال شدم که هستند کسانی که دلشان به خاطر درخت می‌تپد و این می‌تواند مرهمی باشد بر تن سوخته‌ی زاگرس که اگر درست مدیریت شود می‌تواند بسیاری از خسارت‌ها را جبران کند.
کد خبر: ۵۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 23 June 2015

به گزارش تابناک ایلام:وقتی در ترافیک همیشگی تهران پیچ رادیو را باز کردم و بعد از آتش‌سوزی بلوط‌های ایلام، صدای مرد درختی ایران را شنیدم خوشحال شدم که هستند کسانی که دلشان به خاطر درخت می‌تپد و این می‌تواند مرهمی باشد بر تن سوخته‌ی زاگرس که اگر درست مدیریت شود می‌تواند بسیاری از خسارت‌ها را جبران کند.

وی ادامه داد: کنجکاو شدم و با مراجعه به خبرگزاری ایسنا بیشتر با فعالیت‌های مرد درختی آشنا و متوجه شدم که «مهدی نظری» در راستای حفظ محیط‌زیست با کاشت درخت خدمت بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام داده است، تصریح کرد: باید برای افرادی که برای حفظ محیط‌زیست تلاش می‌کنند ارزش قائل شد و از طرف دیگر آگهی‌بخشی به جامعه در این حوزه گسترش یابد.

عضو سازمان مردم‌نهاد لرستانی‌های مقیم تهران با اشاره به اینکه روزبه‌روز نیاز به محیط‌زیست سالم بیشتر و بیشتر می‌شود، گفت: با توجه به هجوم ریز گردها باید به مقوله درخت‌کاری اهمیت بیشتری داده شود.

سالاری ادامه داد: حفظ محیط‌زیست و آب‌وخاک و هوا بحث بسیار مهم و حیاتی است و اگر ما برای زندگی خود و آیندگان ارزش قائل هستیم باید همه بدون هیچ عذر و بهانه‌ای وارد این مقوله شویم و بدانیم که درختکاری و حفظ محیط‌زیست به سازمان خاص مربوط نمی‌شود و همه افراد جامعه در این حوزه دخیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: فاجعه‌های زیست‌محیطی یکی پس از دیگری در حال وقوع هستند و اکنون آب که مایه حیات، یواشکی از زندگی ما در حال رفتن است و گردوخاک و آلودگی آرام‌آرام جای آن را می‌گیرد و باید آگاه باشیم که زندگی در کره زمین برای ما در حال غیرممکن شدن است.

این فعال زیست‌محیطی با تاکید بر اینکه باید درخت‌کاری و حفاظت از محیط‌زیست در جامعه به یک فرهنگ واجب تبدیل شود، تاکید کرد: باید جامعه از مخاطرات زیست محیط باخبر شوند تا نسبت به انجام وظیفه‌ی ذاتی خود آگاه‌تر شوند.

سالاری درباره‌ی فعالیت‌های خود گفت: از دوران کودکی دغدغه محیط‌زیست داشتم و بعدها در منزل، محل کار و هرجایی که امکان کاشت درخت بود درخت می‌کاشتم و همیشه نگران بی‌توجهی به محیط‌زیست بوده‌ام.

وی بابیان اینکه دغدغه‌های زیست‌محیطی باعث شد با کمک همسرم اقدام به تأسیس یک سازمان مردم‌نهاد برای حفاظت و حراست از محیط‌زیست در تهران بکنیم، خاطرنشان کرد: برایم مهم بود که آیا کسانی هستند که به فکر طبیعت و محیط‌زیست باشند و به درختکاری اهمیت دهند تا اینکه از طریق رادیو و ایسنا با مرد درختی آشنا شدم.

سالاری ادامه داد: هرساله تولد فرزندم «نیکا» را با کاشت درخت جشن می‌گیرم و امسال از دهقان فداکار هم برای شرکت در این جشن دعوت کردم و همواره از دوستان فرزندم می‌خواهم که درخت بکارند و هزینه‌ای که برای شیرینی و کیک تولد صورت می‌گیرد را خرج یک درخت سرسبز کنند تا کارمان با هزینه‌ای کمتر ماندگار کنند


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار