نکته قابل تامل که این اعتصاب و سرکارنیامدن کارگران خدماتی این شهر دقیقا به زمانی موکول شده است که شهرشباب شلوغ ترین وپرازدحام ترین روزهای خود را سپری می کند . مهمتر اینکه بیش از سه روز ازاین تعطیلی خدمات درشهرداری می گذرد اما مدیران شهرداری و شورای شهر به جای تدبیر و مدیریت بهتر موضوع و حل مشکل کارگران ودعوت به کارآنان ،شیوه هایی را اجرایی نموده اند که حتی برای آرام کردن دانش آموزان یک پیش دبستانی نیز کارآیی ندارد.
کد خبر: ۵۱۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ 03 November 2017

تابناک ایلام::ماههاست که تمامی دستگاههای اجرایی استان وحتی بخشهای بالایی حاکمیت خود را برای برگزاری بزرگترین کنگره سیاسی و مذهبی جهان اسلام یعنی اربعین آماده می کنند . دراستان ما ،همه وهمه بسیج شده اند تا بنحو بایسته ای ،مرام میزبانی را که سالهاست با پوست وگوشت وفرهنگ مردم استانمان عجین شده به نمایش بگذارند.

همه دستگاههای دولتی و حاکمیتی از تراز بالایی نظام گرفته تا لایه های میانی وپایینی آن،بخش اعظمی از انرژی و توان خود را برای تحقق این امر مبارک وتاثیرگذار در جهان تشیع بکار بسته اند تا دربرگزاری سالم،امن وبدون حاشیه این مراسم معنوی روسفید ازآب در بیایند

جالب تراینکه این روزها همه کشور دست به دست هم داده تا اربعینیان را درشان نام وآوازه اربعین وسفیر مقاوم کربلا استقبال وبدرقه نمایند ، حضور نمایندگان دستگاههای امدادی،انتظامی وخدماتی از جای جای این سرزمین شیعی ،در نقاط مختلف استانمان گویای این حقیقت است.

دراستان کوچک ما سالهاست به نام اربعین وپذیرایی و استقبال اززائرین طرح می ریزند ،جاده می سازند،خدمت می کنند و برخی هم ادعای پیشانی بودن پایتخت معنوی و خادم الحسینی را برای خود دست وپا کرده اند، اما این روزها که نقطه نهایی اثبات خادم الحسینی بودن است ،سوء مدیریت ها وبی تدبیری ها، مهمترین دستگاه عمومی وخدماتی را که این روزها بیشتر ازقبل به کار می آید را با اعتصاب کارگرانش به تعطیلی کشانیده است.

گویا این روزها که همه نیروها از دولتی و غیردولتی گرفته تا مردم عادی ، برای خدمت به زائرین اربعین وقت اداری وروز تعطیلی نمی شناسند ،کارگران خدماتی شهرداری شهر تازه تاسیس شباب که دروازه شهرستان ،پیشانی استان واولین نقطه مواجهه زائرین اربعین به حساب می آید ،بدلیل اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ومزایا و حق بیمه اشان به سرکارشان نمی آیند و به قولی گفتنی " دراعتصاب به سرمی برند!

نکته قابل تامل این که اعتصاب و سرکارنیامدن کارگران خدماتی این شهر دقیقا به زمانی موکول شده که شهرشباب شلوغ ترین وپرازدحام ترین روزهای خود را سپری می کند . مهمتر اینکه بیش از سه روز از تعطیلی خدمات شهرداری  در این شهر می گذرد ،اما مدیران شهرداری و شورای شهر به جای تدبیر و مدیریت بهتر موضوع و حل مشکل کارگران ودعوت به کارآنان ،شیوه هایی را اجرایی نموده اند که حتی برای آرام کردن دانش آموزان یک پیش دبستانی نیز کارآیی ندارد.

شنیده ها حاکیست در میان این شلم شوربای مدیریتی ، یکی از اعضای شورای شهر بدون یاد آوری نیم بندی از قوانین ومقررات وشرح وظایف شورای شهر ،راسا انجام کاری را از یکی از کارگران شهرداری خواستار، اما چون کارگر فوق از انجام دستور آقای شورا ! سرپیچی نموده است ،رضا خان وار ! با برخورد فیزیکی با وی ، به در کوبیده تا دیوار بفهمد که بالاخره  اینجا هم برای خودش قانونی دارد!

بگذریم که رفتار این عضو شورای شهر تا چه اندازه بیانگر رفتارهایی ست که دهه ها پیش مردم ما برای بیرون انداختن آن از فرهنگ اداری  ومدیریتی کشور انقلاب کردند ،اما این روزها شهر شباب بعنوان پیشانی استان به تلاش وکار بیشتری نیاز دارد ،نیروهای خدماتی این شهر بایستی با تلاش مضاعف ،شهر را از حجم انبوه زباله های رها شده توسط این حجم عظیم مسافر پاک نمایند ،البته کارگران  هم حق دارند برای مطالبه حق وحقوقشان اعتراض کنند و با هرروش ممکن دادشان رابه گوش مسئولین برسانند ،اما آنها هم قبول کنند علیرغم حقی که برایشان قایلم ،زمان انتخاب شده برای احقاق حق ، اصلا زمان مناسبی نیست.البته راه باز گرداندن کارگران به کار هم نه سیلی زدن کارگران وکارمندان توسط شهردار و شورای شهر است ،نه لجاجت با مدیران مرتبط وعدم تمکین به قانون.

شهردار واعضای شورای شهر هم باید حداقل به این گفته خودشان یعنی توصیف شهر به " دروازه عتبات عالیات" یا" پیشانی استان " که بر تابلو ورودی شهر نقش بسته است ،اعتقاد داشته و با هماهنگی با مسئولین شهرستان و حتی استان وبا بکارگیری بهترین شیوه های تعاملی وهمچنین اعطای حق وحقوق کارگران که حقا از مظلوم ترین و بی پناه ترین اقشار جامعه به حساب می آیند، از وقوع این جریان منفی وپر هزینه ممانعت به عمل آوردند .

درپایان این نکته را جهت یادآوری به عرض می رساند ،در نظام جمهوری اسلامی ایران با نگاه به بعد اسلامیت آن ،کارگر باید از شان وجایگاه ویژه ای برخوردار باشد،ممکن است دراین بین بسیاری از دستگاههای دولتی و غیر دولتی با چشم بستن براین موضوعِ مهم حقوقی ومذهبی ، کوتاهی هایی را مرتکب شده باشند ،اما دراین مملکت، هیچ کسی از بالاترین مقام سیاسی واجرایی آن گرفته تا پایین ترینش ،حق ندارد به صورت کارگر یا کارمند دستگاهی سیلی بزند.حال نمی دانیم این عضو محترم شورا و شهردار این شهر، از کجا این حق را برای خودشان قایل شده اند ،سوالی است که هم ما وهم افکار عمومی بی صبرانه منتظر پاسخ آن هستیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
گویا شهرار شش ماه انفصال داده شده؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
کاش مسئولین رسیدگی میکردن....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار