دکتر علیرضا شیروی/مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام
کد خبر: ۵۱۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷ 31 October 2017
تابناک ایلام :: اربعین حسینی حماسه ای جهانی است که امروزه به عنوان بزرگترین گردهمایی جهان و  نماد وحدت جهان اسلام و آزادگان و آزادی خواهان تبدیل شده است.
 
 حضور بیش از 20 میلیون زائر از 60 کشور جهان حماسه اربعین را به بزرگترین گردهمایی دنیا تبدیل کرده، حماسه ای که امروز خود یک رسانه فرهنگ ساز و مظهر صلح و اتحاد قلمداد می شود.
 
شاید از ترس ریشه های عمیق این حرکت معنوی و فرهنگ غنی نهفته در آن است که رسانه های غربی یا آن را کتمان می کنند یا در برابر عظمت آن سیاست سکوت و تقابل را در پیش می گیرند یا دست به تاکتیک همیشگی تحریف  و وارونه نمایی می زنند.
 
هر جا صحبت از اربعین به میان می آید باید با نگاه علت معلولی، درباره اهمیت استراتژیک جهان تشیع سخن گفت.امروز به مدد آقا عبدالله الحسین و فرهنگ عاشورایی نمی توان قدرت و اهمیت ژئوپولتیک جهان تشیع را از معادلات کلان دنیای پرتلاطم امروز حذف یا کمرنگ کرد.
 
 تجربه سال های اخیر نشان می دهد که کمرنگ نشان دادن حماسه حضور میلیون ها دلداده مکتب ایثار و شهادت ،اولویت و هدف غایی اتاق های فکر رسانه ها ی غربی است، رسانه هایی که مخدوش کردن و وارونه نشان دادن چهره اسلام ناب به ویژه شیعیان محور عمده تحرکات و فعالیت هایشان است.
 
 مطالعه متون تاریخی و مذهبی نشان می دهد که ائمه معصومین (علیهم السلام) برای زیارت هیچ امامی به اندازه زیارت امام حسین (ع)تاکید نکرده اند.
 
امام رضا (ع)می فرماید: هر کس ابا عبدالله الحسین (ع) را در کنار شط فرات زیارت نماید، مانند کسی است خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.
 
آنچه که در رسانه های معاند و ضد اسلام و ضد شیعه می خواهند در ذهن دنیای امروز حک کنند مقابله با فرهنگ ایثار و شهادت  و کمرنگ نشان دادن فرهنگ زیارت و دنیای معنوی است که همه ما آن را با نام حسین زهرا(س) پیوند می دهیم .
 
 در این شرایط که اهمیت زیارت ابا عبدالله الحسین و عزاداری در سوگ برپا دارنده نماز و امر به معروف و نهی از منکر توسط رسانه های معاند تقبیح می شود و قصدشان تقویت باور ها و نگرش ها ی اومانیستی است، وظیفه رسانه های  متعهد و ارزش محور، انعکاس زیبایی های محرم و اربعین است.
 
دنیا باید عظمت اربعین و امام حسین (ع)را در قاب تصویر ما ببیند؛ دنیا باید بداند که فرهنگ حسینی که شهادت را افتخار خود می داند و با اتکاء به فرهنگ غنی آن، پیروانش مرگ تاجرانه و با عزت را انتخاب می کنند زنده ، جاری و ساری است.
 
برای نشان دادن زیبایی ها ی خدمت به زائران کوی دوست باید به سراغ بهترین و خلاق ترین ها رفت تا دنیا از دریچه دور بین های صدا و سیما عظمت یاران و پیروان مکتب سرخ شهادت را ببیند.
 
 اینجا ایران اسلامی است با مردمانی عاشق شهادت و دلداده مکتب سرخ حسینی که خاک پای زائران حسین (ع)توتیای چشمانشان است و برای خدمت کردن به آنان در مسابقه ای معنوی و عالمگیر شرکت کرده اند./م
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار