فرماندار ملکشاهی از برنامه ریزی برای تامین انرژی عشایر این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 470 پنل خورشیدی میان عشیار استان توزیع شده است.
کد خبر: ۵۱۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 24 October 2017
در سال جاری دولت خدماتی معادل 15 میلیارد ریال به عشایر ملکشاهی داشته است.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛  اسد قاسمی در نشست بررسی وضعیت معیشتی عشایر شهرستان گفت: 900 خانوار عشایر با جمعیت پنج هزار و 580 نفر در ملکشاهی زندگی می کنند که 25 درصد جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده اند و با تولید انواع محصولات دامی ، باغی ، صنایع دستی و کشاورزی نقش ممتازی در پویایی اقتصادی منطقه دارند.

وی افزود: دولت نیز نگاه ویژه ای به این قشر زحمت کش دارد و سالانه با ارائه خدمات در بخش های مختلف از عشایر حمایت می کند.

فرماندار ملکشاهی تاکید کرد: در هفت ماهه سال جاری 650 تن علوفه جهت تغذیه دام به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون ریال در اختیار عشایر قرار گرفته است.

قاسمی به توزیع 10 هزار و 500 کیسه آرد به عشایر شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی نیز 31 هزار و 500 متر مکعب آب در هفت ماهه سال جاری به صورت سیار آبرسانی شده است.

وی گفت: جهت رفاه عشایر و حراست از منابع طبیعی و جنگلی نیز 470 پنل خورشیدی بین عشایر شهرستان در مناطق کوهستانی توزیع شده است.

دکتر قاسمی با بیان اینکه تحت پوشش قرار گرفتن عشایر از مزایای تأمین اجتماعی از برنامه های دولت است گفت: امسال بیمه 700 خانوار تحت پوشش این شهرستان تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام نیز گفت: عشایر استان با دارا بودن یک میلیون و 400 رأس دام سبک و سنگین و تولید هفت هزار و 900 تن گوشت و دیگر فرآوردهای دامی و لبنی سهم ممتازی در پویایی اقتصاد ایلام دارند.

سلیمی افزود: پراکنش عشایر در طول 430 کیلومتر مرز این استان تأمین کننده امنیت پایداری است که نمود عینی آن در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 350 شهید عشایر در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت گردیده است .

شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و 900 خانوار عشایری این شهرستان با جمعیتی معادل 5580 نفر 25 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل داده اند که با داشتن 134 هزار دام نقش ویژه ای در تولید گوشت قرمز و دیگر فرآوردهای لبنی و دامی دارند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار