مدیر جهاد کشاورزی چرداول از آغاز برداشت برنج در سطح 900 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 18 October 2017
مدیر جهاد کشاورزی چرداول از آغاز برداشت برنج در سطح 900 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

اقبال گراوندی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار تابناک ایلام گفت: همه ساله در هفته اول مهرماه عملیات برداشت برنج از شالیزارهای چرداول شروع و تا هفته اول آبان ماه ادامه دارد.
وی افزود: در سال زراعی 96-95 بیش از 900 هکتار از اراضی آبی چرداول به کشت برنج اختصاص یافته که 70 درصد این مقدار سطح کشت در بخش شباب بوده که برداشت این محصول پرمصرف بصورت مکانیزه و دستی شروع شده و پیش بینی می گردد بیش از 4 هزار و 500 تن شلتوک برداشت شود.
گراوندی اضافه کرد: برای برداشت برنج در شالیزارهای این شهرستان 27 کمباین محلی و غیر بومی در حال کار می باشند که پس از برداشت جهت فروش به ایلام و شهرستان های همجوار و همچنین تهران عرضه می گردد که رقم کشت شده از نوع عنبر بو و شمشیری است که از کیفیت مناسبی برخوردار و بازار پسندی مناسبی دارد و متوسط برداشت آن در هر هکتار چهارو نیم تن شلتوک می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی چرداول یادآور شد: میزان برداشت برنج در سال امسال نسبت به مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است و ضمن اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم 2 هزار نفر بیش از 270میلیارد ریال نیز درآمدزایی اقتصادی برای کشاورزان چرداولی در بردارد.
گراوندی اظهار داشت: توصیه ها و برنامه علمی و فنی به کشاورزان از کاشت تا برداشت برنج، مدیریت آب و حفظ نباتات از برنامه های مهم این مدیریت برای کشاورزان بوده است.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و با داشتن 52 هزار هکتار زمین زراعی کشاورزی آبی و دیم از قطب های مهم کشاورزی استان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار