به بهانه تنبیه بدنی چند دانش آموز در یکی از مدارس چرداول ؛
آثار تنبیه بدنی ناشی از خشم مدیر برروی بدنهای نحیف این دانش آموزان موضوعی نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت .حتی اگر والدین این دانش اموزان بدلایلی نظیر اغماض و یا عدم آگاهی از قوانین ومقررات،پیگیر این بی قانونی ازطریق مراجع ذیربط نبوده ، این مسئولین آموزش وپرروش شهرستان واستان هستند که باید پاسخگوی بی توجهی مدیران به بخشنامه های صادره دراین زمینه از سوی وزارت اموزش وپرورش باشند.
کد خبر: ۵۱۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 18 October 2017
تابناک ایلام ::سالهاست موضوع تنبیه بدنی دانش آموزان بعنوان شیوه ای ممنوع ،خطرناک و غیر قابل قبول از روشهای آموزشی وتربیتی مدارس کشور منسوخ شده وحتی دستورالعمل ممنوعیت این شیوه غیر انسانی به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است . درعین حال بازهم گهگاهی از گوشه وکنار کشور خبرهایی از تنبیه بدنی وکتک کاری دانش آموزان مخابره می شود .

تازه اینکه از میان انبوه نادیده انگاری مدیران ،معلمان وناظمان مدارس به این شیوه نادرست که بدلایلی مکتوم مانده است ،فقط محدود مواردی خبری ورسانه ای شده وواکنش کنشگران اجتماعی ،والدین وفعالین شبکه های اجتماعی را برانگیخته وگاها نیز با اعمال قانون از سوی دستگاههای مرتبط مواجهه می شوند.

به هرحال با گذشت زمان وتغییر شیوه های منسوخ آموزشی وتربیتی به متد والگوهای علمی وپذیرفته شده توسط کارشناسان حوزه تربیتی وروانشناسی ،باید بپذیریم که تنبیه بدنی دانش آموز توسط معلم ،مدیر وحتی والدین کودکان کاملا منسوخ وواکنش جامعه به خبرهای منتشر شده در بکارگیری این روش نادرست همواره تند بوده وآنرا تقبیح کرده اند.

همه مامی دانیم که تنبیه بدنی کودک نه تنها نتیجه موثری را در تربیت وبهبود وضعیت آموزشی او در پی ندارد، بلکه دربسیاری از موارد نتیجه برعکسی از آن عاید شده وبنابه نظر متخصصین حوزه تربیتی با تاثیر منفی بر روحیات کودکان ،از آنان افرادی پرخاشگر ،انتقامجو ومنزوی خواهد ساخت .با علم به این موضوع باید گفت، همواره واکنش جامعه ووالدین دانش آموزان به خبر تنبیه بدنی کودکان در مدارس در هرنقطه ای از کشور، واکنشی تند همراه با عتاب و رویگردانی آنان از متوسلین به این شیوه منسوخ وبدیهی بوده است.

با وجود تمامی این ممنوعیت ها و واکنش های شدید جامعه به تنبیه بدنی باز هم نمی دانیم چرا برخی مدیران عصبی ،با بی توجه به مقررات ودستورالعمل های آموزشی حتی در همین استان خودمان بر پیروی از شیوه های منسوخ قدیمی یعنی کتک کاری و تنبیه بدنی دانش آموزان اصرار دارند؟ مگر این مدیران ومعلمین عزیز مدرسه را با شکنجه گاه و جگرگوشه های مردم رابا اسیر جنگی اشتباه گرفته اند ؟ تازه اینکه بر اساس کنوانسیونهای بین المللی حتی کشورهای متخاصم به رعایت حقوق اسرا و عدم شکنجه برای اطلاعات گیری از آنان ممنوع شده اند.

ظهر امروز تصاویر تعدادی دانش آموز یکی از مدارس شهرستان چرداول به این رسانه ارسال شد . دراین تصاویر آثار تنبیه بدنی شدید مدیر با استفاده از سیم برق بروی بدن دانش آموزان نقش بسته است .موضوعی که کاملا با دستورالعمل ها ومقررات آموزشی درتضاد وتباین است .

آثار تنبیه بدنی ناشی از خشم مدیر برروی بدنهای نحیف این دانش آموزان موضوعی نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت .حتی اگر والدین این دانش اموزان بدلایلی نظیر اغماض و یا عدم آگاهی از قوانین ومقررات،پیگیر این بی قانونی ازطریق مراجع ذیربط نشده اند . این مسئولین آموزش وپرورش شهرستان واستان هستند که باید پاسخگوی بی توجهی مدیران به بخشنامه های صادره  دراین زمینه باشند.

مدیری که خود یکی از بدیهیات قانونی را زیر پا گذاشته واز طریق توسل به روشهای غیر قانونی سعی در تربیت وآموزش و تحمیل خواسته های خود ولو رعایت نظم وانضباط را از چند کودک که شلوغ کاری جزو جدایی ناپذیر طبیعت اوست دنبال می کند ،نباید از دانش آموزان مدرسه اش قانونمند بودن را انتظار داشته باشد.

انتظار والدین این دانش آموزان ،رسانه و جامعه از آموزش وپرورش استان شفاف سازی چرایی عدم توجه این مدیر به مفاد آیین نامه مدارس مصوب سال 1372 است .آیین نامه ای که طی این چند سال در مدارس ما مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ آیین‌نامه‌ای که با وجود کلی‌گویی‌های فراوان، مبهم بودن، ندادن راه‌حل مشخص به معلمان و کادر آموزشی، انقدر کارایی دارد که بشود از آن این گونه برداشت کرد که تنبیه بدنی و آزار جسمی و روحی دانش آموزان در آن تخلف محسوب می‌شود تا جایی که اگر نگاهی به ماده‌های این آیین‌نامه بیندازید خواهید فهمید که در طول همه این سال‌ها در بیشتر موارد و در بسیاری از مدارس هیچ گونه از این موارد رعایت نمی‌شود.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
متاسفانه بنده به عنوان یک فرهنگی شاغل درچرداول به عینه شاهدبی نظمی وبی انضباطی درآموزش ورودش هستم بیشترهمکارانم بدون دغدغه باتاخیرزیادسرکارمی آیندوفرصتهای زنگ تفریح گاهی به45دقیقه میرسد.باگذشت یک ماه ازسال تحصیلی همکارانی تازه به جمعمان اضافه میشوند که تاحالادرمنزل استراحت کردن وبدون ابلاغ بودن.بی عدالتی بدترین چیز ه
سرابله ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
این موردیه که مدرکش اومده بیرون پسرمن میگه تومدرسه شون به حدی بد تنبیه میکنن که دانش آموز رودرحال گریه وفرارازمدرسه میگیرن وازدلش درمیارن نره به خونوادش بگه جالبه مدرسه توخودسرابله وتنبیه بدنی ازطرف چندنفرازدبیران اعمال میشه.
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
جناب مدیرکل فقط به دنبال معامله برای بقای خودشه نتیجه کنار گذاشتن افراد توانمندوحاکم شدن بی نظمی وبی قانونی واسطه گری وسیاسی کاری برای جلب نظرنماینده یااطرافیانش رهابودن آموزش و پرورش استان وآسیب جبران ناپذیر برای جگرگوشه هایمان است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
تابناک محترم جسارتا منبع خبر را اعلام کنید ...
و اگر هم صلاح میدانید درباره معملی که با چاقو توسط دانشجو کشته شد هم مطلب بنویسید و بی طرف باشید ...
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
درود بر هر کسی که مطالب نوشته و درد دل ما معلمان ثبت و .اما فراموش نکنید این مطالب به ایمیل و کارتابل استاندار و وزارت ارسال کنید.ببیند بیرانوند کی و کی ها و چه هم حزبی هاش جا داده تو سیستم و اصلا انگار نه انگار..بی خیال اعتراض و اصلا قاطبه فرهنگیان هیچ.حضوری بهش اعتراض کردیم و میکنیم و انگار نه انگار..بی خیال اعتراض .و ایشان چه سو استفاده ای از وضعیت موجود نمی کند.روسای انتخاب شده را هم کاملا از حزب خودش و ایهاالناس بخدا معلمان را نابود کرده.داغ دل معلمان زیاده و کسانی را پست داده کاملا مسله دار و حاشیه دار و گزارش و پیگیری و بهشان میگن.اصلا بی خیال.دست سر دبیر این سایت درد نکند که درد دل معلمان باز نشر و بازتاب میده...تمام مدارس تحقیق کنید و متوجه
خواهید شد.پژوهشسرای ایلام سری بزنید بیست بپرسند پارسال برای اجرای طرحی چقدر پول به حسابش واریز شد و چقدر هزینه کرند و کجا هزینه شد و آن مبالغ کلان.که نه نظارتی و نه کنترلی و نه اگر شد سر فرصت راجع به خرابکاری مدیر کل و مجموعه دوستانش خواهیم گفت..اصلا نه کنترل و نه نظارتی
فرهنگی بی منت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
استاندار کی اقدام میکند برا عزل این سیاسی کار و سیاست باز.طرف این قدر سیاسی.نیرو هم حزبی از ایوان آوردن اداره کل و پست داره و سه ماه یک پست و از سیاسی بودنش.مدارس و معلمان ول کرده و فقط غزل و نصب و نیروهای ارزشی و انقلابی حذف کردن و آیا کسی هست حرف من رد کند.
نوین پندار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
سلام ...کاری به این جریان تنبیه ندارم که برگرفته از عدم شایسته سالاری نیروهای مدیریتی هستش....خدایی در بخش زرین آباد هم با وجود گذشت 25روز از سال تحصیلی هنوز ابلاغ ها به طور کامل صادر نشدن و دانش آموزان بدبخت هنوز که هنوزه اکثرشون دبیر ندارن ...خواهشا به فکر بچه های مردم باشید
تلوکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خداشاهده سال۹۴فرزندم در دبیرستان فاطمه چوار توسط مدیرمدرسه خانم ...کتک کاری شد.بچه های همکلاسیش گفتند سرجلسه امتحان نهاییی مدیربدلیل پوشیدن النگو توسط فرزندم انرا زده و به او توهین کرده
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
آیا هیچ قانونی برای حمایت از معلمان هست
خوب معلومه که لشکر بزرگ بی تلفات نمیشه
هر روز تعداد زیادی از معلما با دانش آموزا سر کلاس های 40 نفری هستن که آدم دیوانه میشه خب ممکنه معلم به خاطر رفتار بد دانش آموز از کوره در بره
آیا تا حالا از ایثار معلما هم گفتید؟ ایا معلمی که هر روز پیاده دو کیلومتر راه خاکی رو تا مدرسه می‌ره رسانه ای کردید؟
آیا توهین ولی دانش آموز و دانش آموزان را به معلم ها رسانه ای کردید؟ آموزش و پرورش رو آقایون رها کردن بدجور
حاظر نیستن یک ریال هزینه کنن
من در مدرسه ای هستم که کل نیروهاش بازنشسته هستن به خاطر اینکه آقایون نمیخام هزینه کنن
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
دانش آموزان ابتدایی یکی ازمدارس سطح شهر سرابله یک ماه است بدون معلم سرگردانن بنده به عنوان اولیایکی ازبچه هامثل بقیه پرونده فرزندم راخواستم تادراعتراض به بلاتکلیفی فرزندم جای دیگری ثبت نامش کنم ولی به مدارس دیگه اداره اعلام کرده ثبت‌نامشان نکنندوبفرستن اداره یعنی آموزش وپرورش اینقدربی صاحب ورها شده بچه من کجا بایدبروددرس بخواند بازرسی استان درخواب است؟ ؟
سید سعید حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
من متاسفم برای اون دوستانی که حالا به هر جهت به دلیل شغلشون یا هر چیزی این خبرو تکذیب می کنن یا میگن در مورد معلمی که کشته شد صحبت کنید.
هر کار خلافی باید ریشه یابی و اصلاح بشه اما هممون تو این سیستم اموزشی بزرگ شدیم و میدونیم تنبیه بدنی که بسیار رواج بود و هنوزم در خیلی مدارس هست بخش کم اهمیت تر ماجراست. تحقیر و تخریب اعتماد به نفس در محیط بدون احترام حاکم بر سیستم اموزشی امکان هر گونه خلاقیت رو از دانش اموزان و همچنین بزرگسالان اینده کشور میگیره..


یبار باید این قضیه تموم شه و برخی اشخاص داراری مشکلات روحی و روانی که هیچ سوادی جز یک مدرک که که برگه ای بیش نیست ندارند در این سیستم وجود نداشته باشند.
گواه حرف های من خاطراتی است که هممون تو ذهنمونه
من خودم بچه زرنگ مدرسه بودم و بارها و بارها با شلنگ مفتول و... کتک خوردم و هیچ وقت فراموش نمیکنم
معلم هم معلمای قدیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
معلم هم هعلمای قدیم ... بکشین پایین این کرکره رو ... طرف تو محله ما معلم هست باید الگو باشد هزاز کثافت کاری می کنه ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
امروز29مهردانش آموزان دبیرستان سرابله بعدازیه ماه معلم عربی ندارند.والا به خداآموزش وپرورش بی خاونه اراده ره نیه وسن .!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
تا نباشد چوب تر فرمان نبرد دانش آموز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار