معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی خواست بدون روادید (ویزای معتبر عراق) به مرز مهران مراجعه نکنند چون به هیچ وجه تردد بدون ویزا و گذرنامه میسر نخواهد بود.
کد خبر: ۵۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 17 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین کلانتری اظهار کرد: براساس هماهنگی های انجام شده و همچنین تاکید مسئولان عراقی، سفر زائران بدون گذرنامه و ویزای معتبر به عراق از مرزهای کشورمان برای شرکت در آیین اربعین حسینی ممنوع است.
 
وی افزود: از خروج و ورود زائران بدون مدارک قانونی (گذرنامه و ویزا) در پایانه مرزی مهران جلوگیری می شود ضمن اینکه مسئولان عراقی تاکید کرده اند با افرادی که بدون این مدارک وارد این کشور شوند براساس قانون برخورد می کنند.
 
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از برطرف شدن موانع و مشکلات اربعین سال گذشته در زمینه خدمات رسانی مطلوب به زائران در مرز مهران خبر داد و یادآور شد: با تلاش‌های مسئولان دولت تدبیر و امید و تلاش های مردم و مساعی سپاه پاسداران وضعیت متناسب سازی زیرساخت‌های استان بویژه محور ارتباطی ایلام - مهران نسبت به سال‌های گذشته بهتر و مطلوبتر شده است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح های حوزه راه در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران افزود: هم اکنون عملیات اجرایی در بخش های مختلف راه سازی در مسیر ایلام - مهران با جدیت تمام در دست اجرا است.
 
کلانتری با اشاره به ساماندهی پارکینگ ها در ورودی شهر مهران و تاثیر گذاری آنها در ساماندهی و مدیریت درست حمل و نقل زائران یادآور شد: در بحث مربوط به پارکینگ اتوبوس های درون و برون شهری و خودروهای شخصی نیز اقدام های خوبی در حوزه شهرستان و مرز مهران انجام شده که و در این خصوص آسفالت پارکینگ بزرگ اربعین و پارکینگ برکت در حال انجام و تجهیز و تکمیل سرویس های بهداشتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه نزدیکی و امنیت مرز بین‌المللی مهران از عوامل مهم انتخاب این مرز از سوی مردم برای تردد به کشور عراق است، گفت: مرز بین‌المللی مهران دروازه اصلی عتبات عالیات است و مردم ایران اسلامی مهران را برای تردد به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند که این امر بار مسئولیت ما را سنگین‌ تر می ‌کند که رفاه و رضایت‌مندی بیشتری برای زائران حسینی فراهم شود.
 
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است .
 
سال گذشته بیش 2 میلیون نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.
 
بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد که زائران 13 استان از مرز مهران عبور کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار