حسین کلانتری ؛
معاون سیاسی و امنیتی استاندارایلام گفت:در اربعین امسال با جدیت تلاش می کنیم که هیچ خبرنگاری دغدغه ای برای پوشش خبری از لحاظ اسکان و امکانات رفاهی در مرز مهران نداشته باشد.
کد خبر: ۵۰۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 17 October 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ حسین کلانتری در نشست هم اندیشی اربعین و رسانه استان اظهار کرد :با رایزنی های صورت گرفته با اداره کل ارشاد استان  ،قرار بر این شد  که اداره ارشاد شهرستان مهران برای حضور خبرنگاران تجهیز و آماده سازی  شود.
 
وی با اشاره به  احداث بازارچه در پارکینگ برکت افزود:با توجه به زمان بازگشت زائران از کربلای معلی و حضور چند ساعته آنها در پارکینگ برکت شهر مهران ،برای برگشت به شهر های مبدا خود و همچنین به منظور رفاه حال آنان ،بازارچه ای در این پایانه راه اندازی خواهد شد.
 
وی یادآور شد :در کنار این بازارچه  امکانات خدماتی رفاهی و درمانی از جمله موکب های پذیرایی ،اسکان وبیمارستان موقت؛ و دیگر امکانات در نظر گرفته شده تا زائران در مسیر بازگشت بتوانند استراحت کوتاهی نیز داشته باشند.

کلانتری تصریح کرد: تلاش بر این است که با همکاری  دستگاه های اجرایی،  مشکل  زیرساخت های اربعین  تا سال آینده به صورت کامل مرتفع شود.

وی افزود :در اربعی
ن97 باید  دغدغه ای  به عنوان زیرساخت های اربعین در استان ایلام نداشته باشیم و تمام برنامه خود را در  برنامه های نظارتی و امنیتی  ،خدماتی و رفاهی ،بهداشت و درمان ، حمل نقل  متمرکز کنیم .
 
وی یادآور شد: شهر مهران با زیرساخت هایی برای جمعیت 20هزار نفر، در اربعین سال گذشته شاهد تردد روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مرز بود .حال این شهر نیازمند همت هر چه بیشتر مردم و مسئولان برای  ارائه خدمات  مناسب به زوار است.

کلانتری  گفت:
با باز گشایی دیگر مرز ها در استان های همجوار، حجم زوار را در استان ایلام کم نخواهد کرد ،به این علت که زوار ابا عبدالله الحسین( ع )نزدیکی و امنیت مرز بین‌المللی مهران ،به عنوان دروازه اصلی عتبات عالیات را برای سفر به کربلای معلی انتخاب خواهند کرد./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار