فرماندار ملکشاهی گفت: بسترهای لازم جهت تردد زائران اربعین حسینی در مسیر ملکشاهی به مرز مهران با اصلاح بخشی از جاده ارتباطی مهیا شده است.
کد خبر: ۵۰۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 16 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ اسد قاسمی اظهار کرد: مسیر ملکشاهی به مهران به عنوان راه دوم و موازی مسیر اصلی در سالیان گذشته نقش ویژه ای در تسهیل تردد میلیونی زائرین اربعین به مرز مهران داشت که امسال نیز بطور قطع از این ظرفیت بیشتر استفاده خواهد شد.
 
وی افزود: در جهت ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین از همه ظرفیت های شهرستان و کمک نیروهای مردمی استفاده خواهد شد.
 
فرماندار ملکشاهی افزود: یکی از اقدامات انجام گرفته ساماندهی موکب های مردمی در محل پارک شهرداری است که از چند ماه گذشته مکان هایی جهت پذیرایی ، اسکان ، خدمات خودرویی و رفاهی و همچنین احداث چندین سرویس بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.
 
قاسمی یادآور شد: از هم اکنون برنامه ریزی لازم در جهت استقرار و خدمات دهی گروه های امداد و نجات هلال احمر ، فوریت های پزشکی و خدمات جاده ای انجام گرفته است.
 
وی با بیان اینکه با پیشرفت 90 درصدی واریانت ترشابه بخش زیادی از پیچ ها و نقاط حادثه خیز مسیر ملکشاهی به مهران حذف شده است، یادآور شد: ایمن سازی این محور و نصب علائم استاندارد راهنمایی و رانندگی از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.
 
قاسمی گفت: پروژه ایجاد واریانت گردنه ترشابه به طول 4،5 کیلومتر و با اعتبار اولیه 70 میلیارد ریال از اواخر سال گذشته شروع شد و تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است، نقاط صعب العبور ، حادثه خیز و پیچ های خطرناک این گردنه به طور کامل حذف شده و کمتر از یک کیلومتر باقیمانده نیز آن نیز در دست اقدام است.
 
فرماندار ملکشاهی اضافه کرد: تاکنون برای اصلاح و جاده سازی این گردنه 9 دهنه پل طاقی و دالی و یک میلیون مترمکعب خاکریزی شده و 60 کیلومتر از این مسیرها به وسیله ایجاد خاکریز و شانه سازی و گارد ریل ایمن سازی شده است.
 
فرماندار ملکشاهی شور و نشاط مردم این شهرستان را برای خدمات دهی به زائران وصف ناپذیر دانست و گفت: در ایام اربعین مردم ولایت مدار این دیار به صورت خودجوش با هر توان و امکاناتی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار