استاندار ایلام توسعه گردشگری را یک ضرورت برای استان برشمرد و گفت: طرح جامع منطقه گردشگری ارغوان باید تا آبان ماه آماده شود.
کد خبر: ۵۰۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 15 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ساماندهی منطقه تفریحی گردشگری ارغوان شهر ایلام اظهار کرد: نیاز است در کنار جاذبه های طبیعی، جاذبه های گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرند که ساخت این منطقه از جمله یکی از همین جاذبه های دست ساز است که می تواند نقش موثری در مقصد گردشگری در استان داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه تمام دستگاه های مرتبط باید برای تکمیل این طرح با یکدیگر همکاری کنند، افزود: مباحث مربوط به 2 طرفه شدن خطوط جاده عبوری در این مسیر، ایجاد و احداث سکو، آلاچیق ها و مباحث مربوط به انتقال آب، برق با تاکید بر حفظ محیط زیست در این منطقه لحاظ شود.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: برای ساخت این پارک، هیچ درختی نباید قطع شود و در صورت ایجاد و احداث پارکینگ نیز نباید هیچ گونه صدمه ای به طبیعت وارد نشود.
 
سلیمانی دشتکی یادآور شد: شهرداری ایلام نیز متولی ساماندهی ورودی این طرح شود و دستگاه های آب و فاضلاب شهری و امور آب منطقه ای نیز موارد مربوط به انتقال آب را در این مسیر پیگیری کرده و منابع طبیعی و محیط زیست نیز بحث های مربوط به آبخیزداری و مهار آب های روان را در اجرایی این طرح پیگیری کنند.
 
وی خواستار تقسیم کار اجرایی در روند مراحل این طرح شد و گفت: تا پایان آبان ماه باید طرح جامع اجرای این طرح با فراهم کردن نقشه و تعریف منابع آن عملی و تهیه شود تا بعد از آن مراحل اجرایی اجرای طرح را آغاز کنیم.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام نیز در این نشست گفت: بیش از 160 هکتار از مساحت منطقه تفریحی گردشگری این منطقه از گونه ارغوان وجود دارد که زیبایی خاص را به این منطقه داده است.
 
رضا احمدی افزود: بیش از 5،5 کیلومترمربع عملیات اجرایی آبخیزداری در این منطقه تفریحی انجام شده است که با توجه به نزدیکی به شهر این منطقه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری می تواند ایجاد کند.
 
شهردار ایلام نیز گفت: شکیل بودن این پارک از حقوق مردم ایلام بوده و در این راستا تلاش ویژه‌ای از سوی شهرداری ایلام برای ساماندهی ورودی این منطقه انجام خواهد گرفت.
 
طالب صادقیان از آمادگی کامل این نهاد برای ساماندهی ورودی این منطقه خبر داد و افزود: این منطقه یکی از مکان ‌های تفریحی و فضای سبز شهر ایلام بوده که مردم می‌ توانند از این ظرفیت و مزیت استفاده کنند و با عنایت به توپوگرافی منطقه از شرایط ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایرنا، دره ارغوان ایلام با فاصله ای بسیار اندک از ورودی شمالی شهر ایلام واقع شده و در همه فصول به ویژه بهار و تابستان به واسطه زیبایی خیره کننده اش پذیرای خیل زیادی از تفرج کنندگان است.
 
استان ایلام دارای بیش از یک میلیون و 700 هزار هکتار عرصه مرتعی و جنگلی است و یکی از زیباترین مناطق کشور در فصل بهار بشمار می رود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار