اگر چه این نماینده معتقد است که بیشترین وقت خود را باید در نشست با مسئولین ارشد کشوری و چهره های اثر گذار سیاسی و مدیریتی کشور آن هم در راستای رفع موانع توسعه استان سپری نمود ،اما برنامه ریزی ها برای حضور منظم در بین مردم حوزه انتخابیه و نشستهای مرتب با تصمیم سازان وصاحبنظران ایلامی ،نشان از نگاه چند بعدی وی به مقوله توسعه استان دارد.
کد خبر: ۵۰۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 14 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛تا یک هفته پیش تا اسمی از جلال میرزایی به میان می آمد ،تغییرات مدیریتی و نقش این نماینده اصلاح طلب در اذهان نقش می بست وگاها هم انتقاداتی از سوی مخالفین ایشان در فضای مجازی بدلیل نوع نگاه ایشان به تغییرات در راس هرم مدیریت اجرایی وسیاسی استان نیز رد وبدل می شد.
 
اما نگاه کلان توسعه محور این نماینده جوان ودانشگاهی استان ،متفاوت بودن نگاه به مولفه های توسعه ای و دیدگاه نو ایشان به مقوله مزیت های نسبی استان و مهمتر از همه تلاشهای مداومت دار و انگیزه بالای وی در رفع موانع توسعه ای استان ،چیزی نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت .
 
علیرغم برخی انتقادات به این نماینده استان در خصوص اظهار نظرهای بی پرده اشان در خصوص تغییرات مدیریتی استان که گاه وبیگاه از سوی برخی فعالان سیاسی واجتماعی استان صورت می گیرد باید اذعان نمود که حتی این اظهار نظرها و پیشنهادات  جلال میرزایی نشات گرفته از دغده هایی ست که وی به توسعه وشکوفایی استان ایلام دارد.
 
اگر چه این نماینده معتقد است که بیشترین وقت خود را باید در نشست با مسئولین ارشد کشوری و چهره های اثر گذار سیاسی و مدیریتی کشور آن هم در راستای رفع موانع توسعه استان سپری نمود ،اما برنامه ریزی ها برای حضور منظم در بین مردم حوزه انتخابیه و نشستهای مرتب با تصمیم سازان وصاحبنظران ایلامی ،نشان از نگاه چند بعدی وی  به مقوله توسعه استان دارد.
حضور در جمع مردم بخش زاگرس شهرستان چرداول 
 
 روز گذشته به محض اینکه نماینده استان ،پایش را در فرودگاه ایلام گذاشت ،از همانجا عازم بخش زاگرس شد تا برای چندمین بار متوالی با مردم تلاشگر و کم توقع این حضور یافته ودرد دل های آنها را از نزدیک بشنود.
جلال میرزایی پس از آنکه به درد دل ها ومطالبات این مردم گوش فرا داد، در سخنانی با اشاره به درخواست های مردم استان افزود: بسیاری از مشکلات و نیازهای مردم را باید مسئولان محلی انجام دهند و مدیران در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند که هیچ عذری پذیرفتنی نیست.
میرزایی اضافه کرد: استاندار جدید ایلام شخصی پیگیر است و با تغییرات زیادی که در استان با مدیریت و برنامه ریزی های وی صورت می گیرد به آینده ایلام خوشبین و امیدوار هستم.
وی گفت: امسال 50 میلیارد ریال در حوزه برق روستاهای نزدیک سد سازبن اختصاص داده شد که با اولویت بندی در دست اجرا توسط مدیریت برق استان است و همچنین سه میلیارد ریال دیگر برای اصلاح برق در چرداول با اولویت بخش زاگرس جذب شده که از شرکت برق خواستار تسریع در انجام پروژه هستیم.
وی تاکید کرد: پیگیر رفع مشکل آب فرخینوند هستم و تلاش می کنم که یک پزشک عمومی در مرکز بخش برای درمان مردم استقرار یابد.
وی پیگیری ایستگاه پمپاژ بیجنوند را از دیگر برنامه های خود ذکر کرد و گفت: تلاش می کنیم این پروژه را در زیر مجموعه حوزه کرخه قرار دهیم که ضمن تامین آب و اعتبارات مناسب عملیات اجرای آن در نزدیک ترین زمان ممکن آغاز شود.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از مدیریت گذشته استان در کوتاهی و اهمال در اجرای تفاهم نامه بین استانداری ایلام و بنیاد برکت یادآور شد: در دیدار چند روز گذشته با رئیس بنیاد برکت وی اعلام کرد که تفاهم نامه ای با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال بین این سازمان و استانداری ایلام منعقد شده که علیرغم گذشت یکسال از این قرارداد هیچ حرکت مثبتی از جانب مدیران وقت استان ایلام برای عملیاتی کردن تفاهم نامه که در حوزه های مختلف بود، انجام نشده است.
میرزایی گفت: در این تفاهمنامه 80 میلیارد ریال برای ساخت 2 ایستگاه پمپاژ شیروان و بیجنوند و ساخت گاوداری سه هزار راسی پیش بینی شده بود که بدلیل فراهم نکردن زمین مناسب از طرف استان ایلام این موارد نیز متاسفانه اجرا نشده است.
معاون فرماندار چرداول نیز در این دیدار گفت: دولت تدبیر و امید طی چهار سال گذشته 400 میلیارد ریال در حوزه های مختلف کشاورزی، آموزشی ، برق، بهداشت و راهسازی هزینه کرده که نشانگر توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.
الیاس فتاحی اضافه کرد: امسال از محل اعتبارات استانی و ملی بیش از 130 میلیارد و همچنین پنج میلیارد و 200 میلیون ریال به دهیاری های زاگرس برای توسعه و عمران این بخش اختصاص یافته است.
استقرار ادارات در مرکز بخش ، توسعه راه های روستایی ، ساخت مرکز خدمات بهداشتی درمانی ، استقرار پزشک و آمبولانس، بهبود وضعیت اینترنت ، ساخت فضای آموزشی ، ساخت ایستگاه پمپاژ بیجنوند از خواسته های مهم مردم بخش زاگرس از نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بود. 
 
گفتگوی تلویزونی با مردم استان 
 
نماینده استان به محض پایان دیدار با مردم بخش زاگرس مستقیم روانه ایلام شد تا با حضور در سیمای مرکز ایلام ،در گفتگویی تلویزیونی بخش از دیدگاه ها واقدامتش را برای مردم تبیین نماید
 
میرزایی دراین گفتگو بازهم به سمت وسوی وعده وعیدها نرفت وحیقت را بامردم در میان گذاشت ،اینکه نماینده وظیفه اش قانون گذاریست و نباید به مقوله های اجرایی ورود نماید . اما با این حال بخشی از دستاوردهایش در رایزنی با مقامات کشوری درراستای رفع موانع توسعه در حوزه های مختلف نظیرنفت وگاز را تشریح کرد.
 
مهمترین بخش سخنان نماینده ایلام در این گفتگوی تلویزیونی ،صراحت ونگاه متفاوت وی به مقوله اربعین در ایلام بود .میرزایی گفت : برداشت بنده این است که از فرصت اربعین برای توسعه استان استفاده نمی شود . نوع نگاه به اربعین باعث شده که این فرصت هیچ گونه تاثیری در توسعه استان نداشته باشد. وقتی تمامی خورد وخوراک وخدمات به زائرین مجانی است ،چگونه باید از فرصت اربعین انتظار توسعه داشت؟
 
حضور در جلسه شورای هماهنگی کار تعاون ورفاه اجتماعی
نماینده استان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست با مهمترین دستگاه استان در حوزه اشتغال به بررسی مسایل ومشکلات اجتماعی استان ،خصوصا معضل بیکاری پرداخت . دراین نشست مدیران دسگاههای تابعه کار ،تعاون ورفاه اجتماعی دیدگاهها ،نارساییها وپیشنهادات حوزه کاری خود را ارایه دادند.
 
نماینده استان درمجلس شورای اسلامی در سخنانی به دیدگاهها ودغدغه های مطرح شده در حوزه تعاون وکار پاسخ داد. میرزایی با اشاره به نقش مدیریت در رفع موانع سازمانها گفت : مدیر باید با جمع بستن اقتدار مدیریتی و تعامل با مدیران بخشی و کارکنان،از زیرمجموعه خود درراستای رسیدن به اهداف سازمانی بهره برداری نماید.
 
نماینده استان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:ایجاد سازمان ودستگاه اداری برای رفع مشکلات وخدمت به مردم است.سازمانها باید با بررسی پیشینه مدیریتی خود مشخص نمایند که در طول این مدت منشاء چه تاثیرات وخدماتی بوده اند.
 
وی افزود:سازمانهای ایلام بعنوان تابعه ای از سیاستهای کشور ،برنامه های کلان کشور درراستای رفع دغدغه ها و مشکلات مردم را پیگیری و اجرایی نمایند.
 
میرزایی بیان داشت : درحال حاضر بیکاری همه خانواده ها را به خود درگیر نموده ودر صورت عدم چاره جویی ،به یک بحران اجتماعی بزرگ در کشور تبدیل خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه در کشور شاهد ایجاد تغییرات مثبت واستفاده از تجربه کشورهای موفق نیستیم ،تداوم و اصرار بر روشهای منسوخ مدیریتی ،عامل تحمیل این مشکلات به کشور شده است.
 
وی در پایان از مدیران خواست طرحهای خود را با پیوستهای علمی ومنطقی جهت پیگیری از سوی دستگاههای ملی به ایشان ارایه نمایند.
 
نشست هم اندیشی باکارشناسان و مدیران برنامه ریزی و بودجه استان
 
میرزایی پس از جلسه شورای هماهنگی کار ،روانه سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان شد تا باحضور در جمع کارشناسان ومدیران این سازمان تخصصی واثر گذار در توسعه وتحول استان راهکارهای علمی توسعه استان را بررسی نمایند.
 
دراین نشست هم اندیشی که بیش از 2/5ساعت به درازا کشید ، کارشناسان برنامه وبودجه استان نظرات علمی مناسبی را مطرح وبه درستی ومنطقی مسایل وموانع توسعه استان را به بحث نشستند.
 
میرزایی پس از شنیدن نکته نظرات کارشناسان در سخنانی به بیان مسایل ومشکلات استان پرداخت وگفت: راه توسعه استان از بهبود زیرساختهای آموزشی ،ارتباطات جاده ای و بهداشت می گذرد .
 
وی ادامه داد: برای بالفعل سازی مزیت های نسبی استان در حوزه نفت وگاز ،باید زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان فراهم شود . نگاه به ظرفیتهای بالادستی و پایین دستی و فعال سازی همزمان این دو حوزه می تواند راه توسعه استان را هموارنماید.
 
میرزایی افزود: بودجه نویسی کشور برمبنای فروش نفت و مالیات صورت می گیرد ،که این دو مولفه مهم در آمد کشور نیز بصورت صددرصد محقق نمی شود ،این موضوع درحال حاضر کسری بودجه دولت را رقم زده است .
 
وی از کارشناسان سازمان مدیریت خواست در راستای کمک به توسعه استان ورفع موانع ،نشستهای هم اندیشی علم تداوم یابد.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احترام یزدان پرست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
سلام با آرزوی طاعات وعبادات ترو خدا طرح خریدخدمت رو از هست سال کاهش بدید یاحداقل باآخرین مدرک تحصیلی کاری نداشته باشین من وشوهرم بادوتا بچه بزرگترین مشکلمون شده همین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار