معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: 100 موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط هیات های مذهبی این استان در مناطق مختلف این استان همزمان با اربعین حسینی راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 11 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام حشمت رستمی افزود: این تعداد موکب در شهرهای مسیر تردد زائران اربعین و بیشتر در مسیر ایلام تا مهران دایر و توسط هیات های مذهبی خدمات رسانی به زائران انجام می شود.
 
وی ادامه داد: شورای هیات های مذهبی استان ایلام با هماهنگی کمیته مشارکت های مردمی اربعین حسینی مکلف به تامین امکانات مورد نیاز این موکب ها نظیر مواد غذایی، بهداشتی، آب آشامیدنی و غیره برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی شده اند.
 
وی با بیان اینکه پارسال 700 هزار نسخه اقلام فرهنگی بین زائران اربعین توزیع شد، تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال این اقلام به یک میلیون نسخه افزایش یابد.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام استقرار 20 مبلغ روحانی در مرز مهران، ایستگاه های فرهنگی برای توزیع بسته های فرهنگی، مراکز مشاوره دینی و تهیه اپلیکیشن ویژه اربعین و توزیع در فضای مجازی را از دیگر برنامه های این سازمان در ایام اربعین در سال جاری برشمرد.

رستمی با بیان اینکه پیاده روی و همایش اربعین مساله بسیار مهمی در دنیای اسلام است، یادآور شد: این همایش اقتدار شیعه است که تک تک زائران در آن نقش دارند و باید از تمام تلاش برای برگزاری با کیفیت آن استفاده شود.
 
مرز بین المللی مهران استان ایلام و پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی تبدیل شد و بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار حسینی اربعین سال برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کردند و پیش بینی می شود، این رقم در محرم و اربعین امسال افزایش یابد. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار