مهدی حیدری ؛
مدیر سازمان حج و زیارت ایلام گفت: بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد که زائران 13 استان از مرز مهران عبور کنند.
کد خبر: ۵۰۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 10 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی حیدری اظهار کرد: طبق مصوبه طرح تردد زائران حسینی در ایام اربعین و تقسیم بندی استان ها، زائران استان های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، لرستان، خرسان رضوی، خراسان شمالی و ایلام از مرز بین المللی مهران تردد خواهند کرد.
 
وی افزود: بر اساس این مصوبه زائران سایر استان ها و اتباع خارجی در ایام منتهی به اربعین نیز از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد می کنند.
 
مدیر حج و زیارت استان ایلام از آغاز صدور روادید ورود به عراق در استان خبر داد و یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی صدور رویداد در دفاتر زیارتی این استان از دوازدهم مهرماه آغاز شده و تا چند روز قبل از آیین باشکوه اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.
 
حیدری از فعالیت 12 دفتر صدور ویزا در استان خبر داد و تاکید کرد: کنترل جدی گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی در خروجی مرز مهران انجام می شود و در این خصوص دولت عراق تاکید دارد که به هیچ وجه به افراد فاقد روادید و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد.
 
به گفته وی بر اساس تصمیم ستاد اربعین استان از ورود هر زائری که فاقد روادید باشد، به شهر مهران جلوگیری خواهد شد.
 
مدیر حج و زیارت استان ایلام بر لزوم بیمه شدن زائران برای سفر به کشور عراق تاکید کرد و یادآور شد: زائران اربعین حسینی برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کنند.
 
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
 
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
 
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
 
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
 
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار