معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از تشکیل 700 کلاس درس چند پایه در این استان برای سال تحصیل جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 10 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مهرانگیز جلیلیان افزود: این کلاس های درس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول هستند که به علت تعداد پایین دانش آموزان در مناطق روستایی و عشایری تشکیل شده اند.
 
وی ادامه داد: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان مدارس با تعداد اندک نیز در مناطق مختلف استان دایر می شود ، بطوریکه اکنون 13 مدرسه ابتدایی این استان با کمتر از 2 دانش آموز فعالیت دارد.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: از این تعداد سه مدرسه با یک دانش آموز در مناطق دور افتاده و محروم شهرستان ایوان و 10 مدرسه نیز با 2 دانش آموز در مناطق دورافتاده شهرستان های سیروان، ایلام، دره شهر، مهران، آبدانان، موسیان و چوار فعالیت می کنند.
 
جلیلیان ادامه داد: همچنین 107 مدرسه دیگر در مناطق روستایی و عشایری دورافتاده این استان کمتر از پنج نفر دانش آموز دارند.
 
وی از تحصیل سه هزار دانش آموز مناطق عشایری این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این افراد در 200 مدرسه تحصیل می کنند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه 40 درصد مدارس مناطق عشایری استان در کانکس و چادر دایر می شود، از کاهش مدارس چادری مناطق عشایری این استان در اول مهرماه امسال خبر داد.
 
به گفته جلیلیان، با هدف ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی جدید 10 کانکس جدید خریداری که جایگزین مدارس چادری در این مناطق شده اند.
 
وی ادامه داد: هم اینک از مجموع 200 مدرسه عشایری استان 80 مدرسه معادل 40 درصد به علت تراکم پایین جمعیت بصورت کانکس و چادری و مابقی ساختمان آموزشی دارند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه از 80 مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز 36 مدرسه چادری است گفت: این مدارس چادری با خریداری کانکس های جدید اول مهرماه به 26 مدرسه کاهش می یابد که در مناطق صعب العبور عشایری دایر می شوند.
 
به گفته جلیلیان، این دانش آموزان بصورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار دارند.
 
به گفته وی، بر اساس هماهنگی های انجام گرفته با مدیران مدارس کتاب های درسی دانش آموزان عشایری از طریق مدارس سفارش و در اختیار آنها قرار گرفته است.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: بیشتر آمار دانش آموزان عشایری استان ایلام مربوط به مناطق هلیلان، مهران، دهلران و ملکشاهی است و برای تحصیل آنها تنها از فرهنگیان آموزش و پرورش استفاده می شود. /م
ایرنا
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار