پرویز شریفی؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام گفت: در هفته پدافند غیرعامل، ۲۶ برنامه مختلف با مشارکت و همکاری دستگاه های مختلف دولتی در ایلام اجرا می شود.
کد خبر: ۵۰۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 10 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ پرویز شریفی با بیان اینکه هفته پدافند غیرعامل از ۶ تا ۱۲ آبان ماه با شعار «پدافند غیرعامل، اصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» نامگذاری شده است، اظهارداشت: در این هفته بیش از ۲۶ برنامه مختلف با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف دولتی اجرا می شود.
 
وی با اشاره به اینکه تشکیل ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل، برنامه های آموزشی به دستگاه های دولتی، برگزاری جلسات تخصصی، برنامه های مردم محور، برنامه های پدافند غیرعامل با محوریت اقتصاد مقاومتی، همایش ها و نشست های مختلف با موضوعات کبیر، انقلابی گری و مقابله با نفوذ دشمن، از برنامه های هفته پدافند غیرعامل در استان ایلام است، افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوعات عکاسی، نقاشی، کاریکاتور و ...، ایجاد نمایشگاه تخصصی، برگزاری رزمایش در یکی از واحدهای صنعتی استان، اجرای مراسم صبحگاه با موضوع پدافند غیرعامل در مدارس استان و برگزاری نشست های خبری مرتبط از اهم برنامه های این هفته در ایلام است.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام به تشکیل ۱۱ کارگروه برای اجرای برنامه های این هفته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تمامی برنامه های این هفته، به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده و دوایر دولتی بایستی مطابق این برنامه اقدام کرده و گزارشات آن را اعلام کنند.
 
پرویز شریفی با اشاره به سناریو نویسی مرتبط با موضوع در دوایر دولتی، اجرای رزمایش و آموزش ۴۰۰ دهیار با موضوع پدافند غیرعامل در روستاها، ادامه داد: دو برنامه آموزشی در حوزه کالبدی و شیمیایی برای رابطین پدافند در دستگاه های دولتی نیز در نظر گرفته شده که از مهمترین برنامه های اجرایی این هفته خواهد بود.
 
وی به آموزش مبارزه، شناخت و تهدیدات حوزه پرتویی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی برای مدیران و کارشناسان دوایر دولتی اشاره کرد و بیان داشت: تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند تا یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های این هفته بر اساس بند «ز» تبصره ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، استفاده کنند.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام با بیان اینکه تمامی هشدارهای لازم به مجموعه های ذیربط در حوزه اربعین داده شده است، افزود: برای مصون سازی در حوزه غذایی، آمادگی بیولوژیکی و مبارزه با آسیب های بیولوژیکی نیز آموزش لازم به دست اندرکاران داده می شود.
 
پرویز شریفی به ابلاغ برنامه های این هفته از طریق سازمان پدافند غیرعامل کشور، ستاد نیروهای مسلح و وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این، هر وزارت خانه برنامه های این هفته را به دستگاه های دولتی مربوطه ابلاغ کرده و در مجموع تمام دستگاه های دولتی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برنامه خاص خود را دریافت کرده و موظف به اجرای آن هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار