شیخ الملوکی در گفت و گو با تابناک ایلام :
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت : طبق آخرین خروجی نقشه ها و مدل های هفته اول مهر ماه ،با پیش آگاهی، 70درصد خشکسالی بر استان ایلام حاکم شده است .البته باید منتظر ماند وامیدوار بود که این پیش آگاهی درآپدیت جدید نقشه های هفته اول آبان ماه سال جاری ،نوید دهنده ی تغییرات مثبتی باشد .
کد خبر: ۵۰۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 09 October 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ یوسف شیخ الملوکی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق آخرین برآورده های به عمل آمده  از پیش نقشه های هفته اول مهرماه ،کاهش 20درصدی بارندگی  نسبت به میانگین بلند مدت در استان محسوس است .  
 
وی با اشاره به افزایش دمای هوای استان در پاییز افزود : دمای هوا (بین0.5- تا1.5+) درجه سانتیگراد بیش از میانگین بلند مدت در پاییز استان است .

مدیر کل هوا شناسی استان ادامه داد : طبق پیش بینی ها در پاییز ،بارندگی قابل توجهی نداریم اما  در زمستان منتظر بارندگی نرمال در دی و بهمن ماه هستیم.

وی یادآور شد : طبق آخرین خروجی نقشه ها و مدل ها هفته اول مهر ماه با پیش آگاهی، 70درصد  خشکسالی بر استان ایلام حاکم  شده است .البته باید منتظر ماند وامیدوار بود که این پیش آگاهی درآپدیت جدید نقشه های هفته اول آبان ماه نوید دهنده ی تغییرات مثبتی باشد .

شیخ الملوکی  بیان داشت :کشاوزان استان باید طبق الگو و تاریخ  کشت، و البته  با نظر گرفتن کاهش بارندگی های پاییزی،  نسبت به کشت محصولات زراعی اقدام کنند و باید توجه داشت که میزان بارش برای کشاورزان مهم نیست بلکه بیشتر پراکندگی باران برای کشاورزان  حائز اهمیت است .

شایان ذکر است، این گزارش طبق پیش نقشه ها و مدل های هفته اول مهر ماه توسط پژوهشکده اقلیم شناسی کشوربه اداره کل هوا شناسی استان ایلام  ارائه شده است که نقش پیش آگاهی ، نه پیش بینی از وضعیت آب و هوای استان را ایفا می کنند، و این پیش آگاهی در هفته اول هر ماه آپدیت شده که امکان هر گونه تغییرات در وضعیت آب و هوای استان در نقشه های آتی دور از انتظار نیست  ./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار