معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برگزاری دوره‌های آموزشی طرح همیار گردشگر در مدارس استان ایلام با همکاری آموزش و پرورش استان خبر داد .
کد خبر: ۵۰۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 07 October 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛جوریه کلانتری اظهار داشت : جهت‌دهی ذهنی دانش آموزان در دوره‌های مختلف به سوی میراث فرهنگی و گردشگری وطنی، یک هنر و وظیفه ملی و میهنی است که به یک برنامه‌ریزی منسجم، متناوب و همکاری دو جانبه نیازمند است.

او افزود :  با هدایت دانش آموزان و اجرای طرح همیار گردشگر، می‌توان بهترین آبشخور ذهنی و هویت ساز را برای نسل‌های آینده پیاده‌سازی کرد زیرا این طرح در صورت اجرای صحیح، قطعا بُعد فرهنگی و اقتصادی جامعه را در بر می گیرد چراکه شناخت دانش آموزان با تاریخ و فرهنگ خود، زوایای پنهان و مغفول مانده را در ذهن نسل های دور افتاده از فرهنگ ملی و مذهبی روشن می کند و از سوی دیگر رونق صنعت گردشگری بومی و وطنی که افق اصلی این طرح است، پویایی اقتصادی جامعه و اشتغال را به دنبال دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد : اکنون در زمانی قرار داریم که بیش از هر موقعیتی، خانواده ها به دنبال مرتفع کردن نیاز فرزندان خود هستند، پس باید نیازهای فرهنگی و هویتی مناسبی را برای این قشر سنی در نظر گیریم و هم راستا با آن، نیاز سنجی و نیاز سازی را برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.

او بیان داشت : این نیاز سازی در حقیقت شناساندن ظرفیت‌ها و جاذبه های فرهنگ ایرانی اسلامی است که در صورت اجرای مدون، بهترین اقدام برای هویت سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

کلانتری گفت : این  اداره کل در حوزه فرهنگ‌سازی گردشگری با هماهنگی آموزش و پرورش استان اقدام به اجرای طرح همیار گردشگر با استفاده از دانش آموزان ۷ تا ۱۷ سال کرده است.

او ادامه داد: طرح همیار گردشگر از ابتدای سال ۹۶ در ۴۶۰ مدرسه به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود و خود دانش‌آموزان به‌عنوان محور گردشگری در خانواده‌ها مطرح شده و آموزش سفر سالم و فرهنگ سفر، گردشگری مسئولانه و حفاظت از میراث از سن نوجوانی به جامعه وارد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار