معاون استاندارایلام
معاون استاندار ایلام گفت: قاچاق کالا در استان به‌عنوان یک آسیب اقتصادی جدی مطرح نیست ولی باید تلاش کرد تا مقابله با قاچاق کالا و ارز به مبارزه با مردم تبدیل نشود.
کد خبر: ۵۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹ 21 June 2015

«اسماعیل رستمی» در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: قاچاق کالا در استان به‌عنوان یک آسیب اقتصادی جدی مطرح نیست ولی باید تلاش کرد تا مقابله با قاچاق کالا و ارز به مبارزه با مردم تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه این معضل، ناهنجاری‌های اجتماعی را در جامعه افزایش داده و در کاهش فرصت‌های شغلی و ایجاد بیکاری بسیار اثرگذار است، همچنین می‌تواند خسارات شدید و جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کند، ادامه داد: مهم‌ترین راه جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور استاندارد بودن تولیدات داخلی و حمایت از آن‌ها است که در این خصوص می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی نظارتی جدی در این زمینه داشته باشند.

رستمی با اشاره به اینکه درمجموع اقدامات خوبی در این استان درزمینهٔ مبارزه با قاچاق کالا انجام‌شده است، گقت: حضور مستمر مسئولان در میدان میتواند بهترین راهحل در این زمینه باشد و از بسیاری از تخلفات جلوگیری کند.

وی پیشگیری از ورود کالای قاچاق را بهترین راه مبارزه با این معضل در جامعه اعلام کرد و یادآور شد: مقابله با این پدیده شوم وظیفه‌ای همگانی و تکلیفی شرعی است که برای مقابله با این پدیده شوم دو مقوله فرهنگ‌سازی و آموزش نیز می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار