روز گذشته اولین دشتِ دشتکی درایلام رقم خورد . استاندار جدید ایلام ،مهران را اولین مقصد و ماموریت کاری خود انتخاب کرد .اما دراین وسط تصاویری از این سفر در بین کانالهای خبری وگروههای پرتعداد مجازی استان دست به دست می شد . درمیان شخصیتهای حاضر در این تصاویر جوان گل به دستی خود نمایی می کرد که هیچ کس تاکنون نه او را دیده و نه می شناخت.
کد خبر: ۵۰۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 04 October 2017
تابناک ایلام ::استاندار پیشین ایلام "محمدرضا مروارید " با پرواز بعد از ظهر امروز ،ایلام را به مقصد تهران ترک نمود . دوستان ودغدغه مندان ایلام باید از جو ایجاد شده در خصوص تغییرات مدیریت ارشد استان خارج شده ،کمی چشمانشان را مالش دهند وببینند که " قاسم سلیمانی دشتکی بر صندلی استاندار ایلام تکیه زده است.
 
این هجمه های جاری و کی بود  کی بود من نبودم ها هم تاکنون کارساز نبوده ونخواهد بود ،تنها موضوع مهم حال حاضر ، وضعیت حال وآینده استانمان ایلام است . کاری هم نداریم که استاندار جدید ایلام از چه ظرفیت وپیشینه مدیریتی برخوردار است . اما چیزی که همکنون برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است ،به نوع نگاه سلیمانی دشتکی به نخبگان ومردم ایلام مرتبط خواهد بود.
 
روز گذشته اولین دشتِ دشتکی درایلام رقم خورد . استاندار جدید ایلام، مهران را  اولین مقصد و  ماموریت کاری خود انتخاب کرد .اما دراین وسط تصاویری از این سفر در بین کانالهای خبری وگروههای پرتعداد مجازی استان دست به دست می شد که  درمیان شخصیتهای حاضر در این تصاویر ،جوان گُل به دستی خود نمایی می کرد که هیچ کس تاکنون نه او را دیده و نه می شناسد.
 
به گفته شاهدان ،همه کاره سفر استاندار به مهران همین جوان بوده وبه شکلی برخورد کرده که حتی کار محافظین استاندار را نیز راحت نموده است .گویا قرار است این جوان درآینده نزدیک همه کاره دفتر استاندار ایلام شده وجای حاج حیدر فاضلی خوش اخلاق را بگیرد.
 
این جوان کسی نیست جز "سید قدیر مرتضوی " آقازاده "سید صولت مرتضوی " از مدیران ارشد دولت محمود احمدی نژاد و همه کاره ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رییسی ،که در زمان حضور سلیمانی دشتکی در چهارمحال بختیاری ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آن استان را عهده دار بوده است .
 
اینک که قرعه استانداری ایلام به نام سلیمانی دشتکی افتاده است ،انتظار این بود که استاندار محترم با مطالعه بیشتری در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان ،کسب اطلاع از تعداد نخبگان وظرفیت های نیروی انسانی موجود به این استان پای می گذاشت . استانی که به لحاظ برخورداری از توان بالای تربیت نیروهای نخبه وتوانمند، تاکنون استانداری سه استان را از آنِ نخبگان خود نموده است .
 
به هرتقدیر استاندار محترم ایلام باید بدانند که این استان از ذخیره غنی نیروی انسانی نخبه وتوانمند برخوردار است واین ذخیره عظیم حتی  توان ساپورت نمودن پست های مدیریتی دیگر استانها را نیز داراست . هر گونه قشون کشی نیرویی و نادیده انگاری توانمندی های نیروی انسانی استان مورد قبول نبوده وقطعا با واکنش نخبگان و مردمی مواجهه خواهد شد که در پای تربیت این استعدادها هزینه های فراوانی داده اند.
 
استاندار محترم اگر می خواهند دراین استان برنامه های خود را به نحو مطلوب و موازی با سیاستهای دولت تدبیر وامید به پیش برده ورضایت توامان مردم ومدیران ارشد کشوری را جلب نمایند ،باید در انتخاب مدیران دستگاههای اجرایی استان ،بدون نگاه به خارج از استان تمرکز کرده  ودراین راستا  قدری حساسیت به خرج دهند.
 
شاید سالیان دور این تصور در بین مدیران ارشد ومیانی غیر ایلامی وجود داشت که استان ایلام سکویی برای رشد وترقی مدیران فله ای غیر بومی باشد ، اماحقیقتا  آن روزها به سرآمده و زمان هم زمانِ آزمون وخطا برای هیچ مدیری نیست، حتی استاندار محترم !
 



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
فعال سیاسی اصلاح طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
سلام ، اولا انتخاب مدیر حوزه استاندار حق مسلم آقای استاندار هستش هرچند این اختیار رو آقای استاندار بعنوان مقام عالی دولت برای سایر سمت های ستادی استانداری و مدیران کل استان دارا هستن دوما ایشان با سابقه دبیر ستاد مواد مخدر یه استان می خواد مدیر حوزه استاندارشود در حالی که آقای فاضلی یه راننده نقلیه بود که آقای مروارید ایشان را یه شبه مدیرکل کرد که این انتصابات یکی از اقدامات سیاه مهندس مروارید بود چرا که ایشان در حد و قواره مدیر حوزه نبودن و اصلا آداب برخورد و معاشرت بلد نبودن و این راهرکسی در اولین برخورد با ایشان به خوبی می دیدن. و دست آخر اینکه مدیر حوزه باید یه غیر بومی باشه تا همه را یکسان ببینه.
سید حسن رضوی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
نویسنده محترم این خبر.
خواهشاً بیایید زود در مورد افراد قضاوت نکنیم.ملاک برتری بومی بودن نیست عادل بودن و از همه مهمتر انسانیت داشتن است همه ما ایرانی هستیم چه از هر نژاد یا استان زیر یک پرچم واحد هستیم .نیروی عادل و انقلابی با کار و تلاش خود را نشان میدهد ، تواضع و از خودگذشتگی مشخصه‌های این افراد هستند..
مجيد پيراسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
از بيرجنديها و شهرداري مشهد بپرسين
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار