جناب آقای استاندار باید بدانند که مردم استان ایلام و خاصه اصحاب رسانه و فعالین شبکه های اجتماعی استان از ذکاوت و حافظه قوی برخوردار بوده وقول وقرارهای ابتدای راه مدیران را در حافظه خود نگه خواهند داشت . بی شک مطالبه عمومی این مردم ،بالفعل نمودن ظرفیتها ومزیت های منحصر بفرد این استان در راه توسعه همه جانبه ومهمتراز همه کاهش نرخ بیکاری است .
کد خبر: ۵۰۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 03 October 2017

تابناک ایلام علی اصغر اسدی  ::روز گذشته فصل جدیدی در مدیریت اجرایی استان رقم خورد . "محمدرضا مروارید" پس از چهارسال حضور در راس مدیریت اجرایی استان وبا به جای گذاشتن رکورد ماندگاری یک استاندار دراستان محروم ایلام ،عرصه را برای تداوم اجرای سیاستهای دولت به مدیریت جدید اجرایی وارشد استان واگذار کرد .

اگرچه به صورت مطلق نمی توان مروارید را مدیری کامل وبدون نقص خطاب کرد ،اما حقیقتا علیرغم وجود نقاط ضعف و پاره ای انتقادات به مشی مدیریتی وی ،می توان مروارید را یکی از موفق ترین استاندارانی دانست که بدلیل دارا بودن پارامترهای منحصر بفردی نظیر صداقت ،یکرنگی ،بی آلایشی ،مردم داری ،دغدغه مند ومهمتراز همه پیگیر مسایل ونارسایی های استان ،در دل مردمش جای گرفت.

با مردم بودن،پاسخگو بودن ،همیشه آنلاین بودن مروارید وپاسخهای کوتاه وی به مردمی که اکثرا شماره تلفن همراه وی را از بر بودند از مروارید شخصیتی متمایز ساخته بود ،بدون شک این ابعاد شخصیتی ومشی مدیریتی واخلاقی وی ،هم اینک به شاخصه ای مهم در بین مردم استان ،نخبگان ورسانه ها جهت ارزیابی عملکرد مدیران ارشد مبدل شده است.

ساده تر بگوییم که ویژگیهای شخصیتی وسبک مدیریتی مروارید خاص مردم ایلام بود وباید اذعان کرد که این خصوصیات منحصر بفرد مروارید، کار رابرای استاندار جدید ایلام قدری مشکل کرده است .استاندار جدید باید بداند که علاوه بر روش جاری مدیریتی هر استاندار،برای اینکه بتواند دل مردم ایلام را به دست آورد ،باید از تست روشهایی که با سبک وسیاق مروارید در تضاد وتباین باشد پرهیز نماید.

هرچند سوابق اجرایی ومدیریتی "قاسم سلیمانی دشتکی" و سالها حضور در عرصه های مدیریتی ارشد استانها ،از وی مدیری کارکشته ساخته است ،اما این فن مدیریت زمانی می تواند مثمر ثمر واقع شود که در ویترین مدیریتی خود، برخی سیاقهای مورد پسند وخاص مردم منطقه را نیز بچیند.

گویا در چند روز گذشته پیام سبک وسیاق مدیریتی مروارید به گوش استاندار جدید نیز رسیده باشد ،زیرا بی دلیل نیست که وی در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان بگوید " به دنبال شکل گیری مجموعه ای هماهنگ در استان هستیم تا بااستفاده از مزیت های موجود بتوانیم در رشد وتوسعه استان موفق عمل کنیم .و در این مسیر ادامه دهنده راه مروارید هستیم."

استاندار محترم حتما براین امر واقفند؛ ادامه راه مروارید به معنای استفاده از روشها و تکنیک های مدیریتی ست که "محمدرضا مروارید" توانست با ذکاوت خاصی دراستان ایلام عملیاتی نماید. قطعا درطول این مدت با رصد وضعیت استان،فرهنگ و مطالبات عمومی مردم ،نحوه مدیریت منابع استان ،به نکات ضعف وقوت مروارید نیز واقف شده اند. انتظار مردم ودغدغه مندان استان ایلام ،استفاده وتقویت نکات قوت و حذف نکات ضعف مدیریتی در راس هرم مدیرتی استان است.

جناب آقای استاندار باید بدانند که مردم استان ایلام و خاصه اصحاب رسانه و فعالین شبکه های اجتماعی استان از ذکاوت و حافظه قوی برخوردار بوده وقول وقرارهای ابتدای راه مدیران را در حافظه خود نگه خواهند داشت . بی شک مطالبه عمومی این مردم ،بالفعل نمودن ظرفیتها ومزیت های منحصر بفرد این استان در راه توسعه همه جانبه ومهمتراز همه کاهش نرخ بیکاری است .

چشمان همه مردم استان هم اینک به مدیریت ارشد استان دوخته شده است تا ببینند چگونه بر قول وقرارهای خود استوار و در مسیری که مروارید برای توسعه استان انتخاب کرده بود (منهای نقاط ضعف موجود )به حرکت سازنده خود در راه اعتلا وتوسعه ورفع محرومیت استان گام برمی دارند . چشمانی که باید منتظر بود ودید که آیا در پایان ماموریت مدیریت ارشد استان ،برای رفتن مدیرشان اشک آلود خواهد بود یا بالعکس .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار