مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 36 میلیارد ریال توسط ستاد دیه استان برای جرائم غیر عمد زندانیان مالی پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۹۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 21 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی حسنوند اظهار کرد: پرداخت این میزان بدهی برای آزادی 58 زندانی مالی توسط خیران و ستاد دیه کشور صورت گرفته است.
 
وی افزود: آزادی چنین افرادی که مرتکب جرایم غیر عمد شده اند باعث کاهش جمعیت کیفری در حال تحمل کیفر و بازگشت به آغوش خانواده و جامعه می شود.
 
حسنوند با بیان اینکه بازگشت زندانیان به کانون خانواده و جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود، تاکید کرد: کمک به اقشار ضعیف جامعه و حل مشکل زندانیان جرائم غیرعمد با حفظ حرمت و رعایت شان انسانی از سنت های نیکو است و کمک به آنها بخصوص زندانیانی که ناخواسته و غیرعمد جرمی مرتکب شده یا دچار مشکلات مالی شده اند، گامی انسانی و اسلامی است.
 
مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام گفت: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف جرم شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
 
وی اضافه کرد: آموزش های لازم در زمینه مهارت های اساسی زندگی، مشاوره و روان درمانی از خدماتی است که به زندانیان در زمان تحمل کیفر ارائه می شود و در صورت اخذ مدرک فنی و حرفه ای در این مدت از طریق اداره مراقبت بعد از خروج از زندان به بانک های عامل معرفی و در راستای حرفه خود تسهیلات بانکی دریافت می کنند.
 
سال گذشته و با کمک خیران 78 زندانی جرائم غیرعمد شامل پنج زن و 70 مرد در این استان آزاد شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار