فرماندار مهران گفت: در بحث تامین آب شرب که سال گذشته با مشکل مواجه بودیم که امسال با حفر یک حلقه چاه مشکل آب شرب و غیر شرب زائران حل شده است و همچنین دروازه پایانه مرزی مهران به عنوان یک نیاز ضروری در اربعین باید هرچه سریعتر تکمیل و به زیر بار ترافیک رود.
کد خبر: ۴۹۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 21 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مراد ناصری روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در شهرستان مهران اظهار کرد: باید از ظرفیت استان های معین ایلام در ایام اربعین برای رفاه حال زائران بیشترین استفاده بهینه شود.
 
وی یادآور شد: در بحث تامین آب شرب که سال گذشته با مشکل مواجه بودیم که امسال با حفر یک حلقه چاه مشکل آب شرب و غیر شرب زائران حل شده است و همچنین دروازه پایانه مرزی مهران به عنوان یک نیاز ضروری در اربعین باید هرچه سریعتر تکمیل و به زیر بار ترافیک رود.
 
وی گفت:هیچ زائری دغدغه حمل و نقل، تغذیه و اسکان نخواهد داشت و شهرستان مهران آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربعین را دارد.
 
 
ناصری افزود: پل کنجانچم تا ورودی صالح آباد به طول 22 کیلومتر در حال ساخت و چهار بانده شدن است که در صورت عدم عملیات جداسازی، این مسیر حادثه ساز خواهد بود و همچنین در مسیر کمربند شرقی مهران به طول هفت کیلومتر100 نقطه کور نیازمند روشنایی شناساسی شده است.
 
وی جاده جایگزین ایلام به مهران را جاده ترشابه در مسیر ملکشاهی معرفی کرد و گفت: حدود سه کیلومتر از این مسیر برای جلوگیری از بروز حوادث ترافیکی و سوانح رانندگی نیاز به آسفالت دارد که در غیر این صورت حادثه ساز خواهد بود.
**
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام هم گفت: ایجاد جاده اختصاصی امدادی در مسیر ایلام – مهران تا پایانه مرزی یک ضرورت است تا در صورت بروز حادثه رانندگی یا سوانح دیگر امدادگران در انتقال مصدومان به مراکز درمانی ایلام یا مهران با مشکل مواجه نشوند.
 
محمد سلیمانی افزود: با توجه به اینکه هرچه به ایام اربعین نزدیک تر می شویم ضروری است سیستم های خنک کننده در مسیرهای مختلف پیش بینی شود تا انبوه جمعیت با مشکل مواجه نشوند.
**
مسئول ستاد اربعین سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم اظهار کرد: اربعین امسال پیش بینی می شود تعداد زائران عبوری از مرز مهران بیشتر می شود و به ویژه در برگشت بخش عمده از زائران که مرزهای خوزستان و خسروی به خاک عراق می روند در برگشت مرز مهران را انتخاب کنند.
 
سرهنگ طهماسبی گفت: استان ایلام در زمینه زیرساخت ها برای رسیدگی به وضعیت زائران و امکانات مورد نیاز آنها باید بیشتر از گذشته مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
 
وی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه های اربعین اجرای طرح امنیتی - نظامی - ترافیکی اربعین است که بر مقوله امنیت و اهمیت آن با توجه به حجم بسیار زیاد زائران بیش از سایر ابعاد اربعین تاکید می شود.
 
وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر جلوگیری از تردد زائران فاقد برگه و مدارک لازم برای عبور از مرز است که باید همه زائران از استان های مبدا تا مقصد کنترل شوند و هرچند سال گذشته در این خصوص بحث های زیاد شد ولی کار خاص و قابل توجهی صورت نگرفت و مشکلات عدیده ای بروز پیدا کرد.
 
مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.
 
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند.
 
در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین ویژه اربعین در کربلای معلی تردد کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تا 2 میلیون و 500 هزار نفر برسد.
 
 
 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار