مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: برای جابجایی زائران در آنسوی مرز مهران در حال رایزنی با شهرداری های کرج، تهران و مشهد برای تامین یک هزار دستگاه اتوبوس هستیم.
کد خبر: ۴۹۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 21 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛میر جعفرزاده در حاشیه نشست ستاد اربعین استان ایلام در شهرستان مهران اظهار کرد: امسال برای سهولت در جابجایی مسافران ایام اربعین به چهار دوره زمانی تقسیم می شود.
 
وی افزود: دوره نخست پنج تا هشت آبان استقرار 200 دستگاه اتوبوس از استان های اصفهان ، قم و ایلام برای جابجایی زائران در مرز مهران انجام می گیرد.
 
مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآور شد: از 9 تا 17 آبان نیز 340 دستگاه اتوبوس افزایش می یابد و در 14 تا 20 آبان 840 دستگاه از دیگر نقاط کشور و 21 تا 26 آبان که اوج تردد زائران است 550 دستگاه به طور شبانه روز فعالیت جابجایی زائران را بر عهده دارند.
 
جعفرزاده گفت: در تلاش هستیم 2 دستگاه ماشین آتش نشانی در پایانه مرزی مهران مستقر شود و همچنین هزینه حمل مسافر از داخل شهر مهران تا مرز توسط اتوبوس های خط واحد 20 هزار ریال است و همین مقدار هزینه نیز از زائرانی که قصد سفر از مرز خسروی را دارند، اخذ می شود.
 
مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.
 
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند.
 
در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین ویژه اربعین در کربلای معلی تردد کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تا 2 میلیون و 500 هزار نفر برسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار