این وسط نمی دانیم چرا مشترکینی که به نوعی بخشی از زندگیشان به اینترنت بسته شده ،باید ماهیانه بخش اعظمی از درآمد خودشان را صرف خدمات بی کیفیت و عمدتا فراقانونی شرکت مخابرات خصولتی نمایند ؟چرا گوش شرکت مخابرات اصلا به اعتراض مشترکین وتضییع حقوق آنان بدهکار نیست؟
کد خبر: ۴۹۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰ 19 September 2017

تابناک ایلام ::اگر کمی به زمانهای نه چندان دور بازگردیم، می بینیم که در همین دو دهه قبل ،حداقل در کشور ما ، تلفن ساده ونمابر تنها وسیله های ارتباطی مردم محسوب می شدند. تاحدودی هم نامه نویسی از مد نیافته بود . دو دستگاه عریض وطویل ،یکی بنام مخابرات ودیگری هم پست مسئولیت برقراری رابطه بین مردم وتنها زیرساختهای ایجاد ارتباطات شناخته شده کشور بودند.

با ورود فن آوری تلفن همراه به کشور ،اولین گامها برای توسعه ارتباط نوین برپایه جدیدترین متد های ارتباطی روز دنیا برداشته شد. دیری نپایید با رشد وتوسعه شبکه ارتباط جهانی و تلفیق آن با ارتباطات و ورود ورژن های جدید از گوشیهای هوشمند و اپلیکیشن های مرتبط ،گامهای بلندی در توسعه ویا بهتربگوییم انقلاب ارتباطات کشور همگام با سایر نقاط جهان برداشته شد.

شرکت مخابرات با تمام قدرت، خود را با روش جدید ارتباط نوین انطباق دادو با توسعه شبکه های ارتباطی و ورود نسل های جدید ارتباطی ،عملا شیوه های قبلی به بایگانی سپرده شد.ارتباط نوین بر پایه نرم افزارهای روز دنیا شکل گرفت .همزمان با دیتا محور شدن بیشتر فعالیتهای کشور از امورمالی وبانکی گرفته تا اتوماسیون اداری و ... اینترنت وتلفن های همراه در سبد احتیاجات خانوارها و تک تک افراد جامعه قرار گرفت .

ورود نسلهای  جدید از اپراتورهای تلفن همراه به کشور و توسعه شرکت های اینترنتی، مجال انحصاری شدن ارتباطات را از اولین اپراتور کشور گرفت. با تجاری و سود آور شدن ارتباطات وابزار آن ،باید ازعان کرد  کماکان شرکت مخابرات با انشعابات جدید آن از قبیل همراه اول و اینترنت و دیتا، بعنوان بزرگترین دستگاه ارتباطی کشور، بخش اعظمی از خدمات مشترکین تلفن همراه، اینترنت خانگی وموبایلی و همچنین نظارت وتوزیع پهنای باند کشور را عهده دار و دراین بازارپولی پرسود ،یکه تاز میدان شده و بدون نادیده انگاری حقوق مشتریان ،چشمش به جیب مشترکین پرتعدادش دوخته شده وبس!

علیرغم اینکه در چند ساله اخیر ،توسعه وپیشرفت خوبی را در حوزه ارتباطات و اینترنت استان شاهد بوده ایم ،اما اولا باید گفت هنوز با ایده آل های جهانی وحتی منطقه ای فرسنگها فاصله داریم ،ثانیا در هر جای این حوزه پا می گذاریم، ردی از اجحاف و تضییع حقوق مشتریان پیدا خواهد شد . این وسط هم نمی دانیم ،دستگاه بزرگی مثل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کجای قافیه شعر این ارگستر پر سر وصدا قرار دارد؟!

باید گفت ؛این روزها پکیج کاملی از نارضایتی های مردمی در این حوزه ارتباطی وسیع کشور وبه تبع آن استان ما وجود دارد،نارضایتی وشکایت از خدمات اینترنت از قطع وصل های مکرر گرفته تا سرعت ناچیز آن ،کم فروشی اینترنت و نبود اشل مشخص برای تعیین میزان فروش اینترنت ،بی برکت بودن بسته های اینترنتی همراه اول واینترنت خانگی و وضعیت آبونمان تلفن ثابت ،قطعی تلفن ثابت وکنتورانداختن استفاده از اینترنت ! و همچنین تخلیه خط های ثابت مشترکین بدون توجه به ودیعه های چندصد هزارتومانی مشترکین تنهاوتنها بخشی از موارد تشکیل دهنده این پکیج است .

جالب تر اینکه شرکت ارایه دهنده اینترنت مخابرات استان از طریق نرم افزار مخصوصی مبادرت به فروش بسته های اینترنت خانگی می نماید و مشترک بصورت مستقیم میزان خرید ومصرف اینترنت خود را مدیریت کرده واز طریق پنل اختصاصی به وضعیت خرید و مصرف خود کنترل دارد . هنوز بسته اینترنت خریداری شده به اتمام نرسیده و به اصطلاح رایج حتی چند مگ آن باقی مانده که به صورت خودکار دسترسی مشترک به شبکه قطع واین روند تا شارژ مجدد ادامه دارد.

اما اخیرا از رویه ای عجیبتر وکاملا در تضاد با عملکرد سیستم مدیریت اینترنت در مخابرات استان رونمایی شده که می تواند بهترین روش برای شیره مالیدن بر سر مشترکین وتکاندن بدون سروصدای جیب آنان به حساب آید. دراین روش مشترک حتی از سقف خریداری شده خود چندین گیگ مصرف می نماید . به این معنا که مشترک بدون اینکه بداند یا تمایل داشته باشد ،در هردوره چند گیگابایت به شرکت مخابرات بدهکار می شود. به محض اینکه مبلغی را برای خرید مجدد بسته های اینترنتی واریز می کند ،آن مبلغ بابت بدهی دوره کسر شده وهیچگونه بسته ای به مشترک تعلق نمی گیرد. درواقع مشترک باید برای خریدی که نکرده است پول بپردازد !

این وسط نمی دانیم چرا مشترکینی که به نوعی بخشی از زندگیشان به اینترنت بسته شده ،باید ماهیانه بخش اعظمی از درآمد خودشان را صرف خدمات بی کیفیت و عمدتا فراقانونی شرکت مخابرات خصولتی کشور نمایند ؟چرا گوش شرکت مخابرات اصلا به اعتراض مشترکین وتضییع حقوق آنان بدهکار نیست؟
 
به هرحال این روشهای کاملا متناقض با حقوق مشترکین ومشتریان تنها در مسیر مال اندوزی شرکت مخابرات قرار گرفته و هیچکدام از دستگاههای ناظر نیز به این موضوع وقعی نمی نهند . همانطور که برای هر صنفی سیستم نظارتی خاصی تعبیه شده وصرفنظر از نقد به عملکردشان ،لااقل وجودشان برای سود جویان قدری ایجاد ناامنی می کند ! اما این بازار وسیع وبزرگ پر پول کشور چگونه به حال خود رها شده وکسی به فریاد اعتراضی مشترکین پرتعداد آن گوش نمی دهد ،موضوعی عجیب وقابل تامل است که تاکنون برای چرایی آن پاسخ مناسبی در یافت نکرده ایم.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
شنیده ام فروش پهنایی باند اینترنت بعد از فروش نفت و اخذ مالیات ، سومین رتبه در کسب درآمد دولت را داراست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار