دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: پارسال در مجموع بیش از 130 هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان در گروه های مختلف اجتماعی آموزش های پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر را فرا گرفتند.
کد خبر: ۴۹۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 19 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فهد کمالوندی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار کرد: این تعداد شرکت کننده در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود 10 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد حدود یک پنجم جمعیت استان با این آموزش ها آشنایی پیدا کرده اند.
 
وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه سالانه باید 10 درصد این آموزش ها افزایش یابد و لازمه این کار داشتن آمار دقیق و پایش در این حوزه است.
 
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام با اشاره به اینکه در پایش از نظر وضعیت اعتیاد دانش آموزی در کشور دوم هستیم، یادآور شد: این موضوع نشان می دهد ایلام جزو پاک ترین استان ها در کشور از این منظر است و به این لحاظ بیشترین اعتبارات نیز به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
 
کمالوندی پیشگیری را از مهم ترین موضوعات در مبارزه با مواد مخدر ذکر و تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی و متولی در این حوزه باید بر اساس برنامه های ارائه شده اقدامات لازم را در دستور کار داشته و پیگیری کنند.
 
وی با اشاره به فعالیت 40 مرکز ترک اعتیاد در استان ایلام اضافه کرد: این تعداد در سال ماقبل 26 مرکز بوده است که 36 مرکز هم اکنون توسط بخش غیر دولتی و تنها چهار مرکز توسط نهادهای دولتی اداره می شوند.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام یادآور شد: پنج هزار و 376 نفر در طول سال 94 به مراکز وابسته به این شورا به منظور درمان معضل خانمانسوز اعتیاد مراجعه کرده اند که این تعداد سال گذشته به 6 هزار و 864 نفر رسیده است./م
ایرنا
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار