مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام:
سهم اعتبارات دولتی نیز در این زمینه محدود بوده و این عوامل دست به دست هم داده که تعداد پروژه‌های تخریب مدارس در شهر ایلام بیشتر از دیگر مناطق استان ایلام باشد.
کد خبر: ۴۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲ 19 June 2015

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: تکمیل مدارس مناطق زلزله زده استان ایلام نیز از دیگر اولویت‌های این دستگاه اجرایی بوده که برای آن تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه با تخصیص اعتبارات لازم بخش عمده‌ای از این مدارس تا اول مهرماه تکمیل می‌شود، ادامه داد: مقاوم‌سازی مدارس نیز از دیگر اولویت‌های این دستگاه اجرایی بوده و توجه ویژه‌ای به آن شده است.

این مسئول اضافه کرد: کار تحلیلی و مطالعاتی روی فضاهای تخریبی ( فضایی که باید تخریب شود) استان ایلام انجام شده است و در استان 92 پروژه با 252 کلاس درس در ردیف بناهای تخریبی قرار دارند.

هژبری تصریح کرد: پروژه‌هایی که برچسب تخریبی خورده‌اند استحکام لازم برای استفاده از این بنا وجود نداشته که باید در نخستین فرصت باید تخریب شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: از این تعداد فضای تخریبی 24 پروژه مهم و تاثیرگذار در شهر ایلام به عنوان مرکز ایلام قرار دارد که جمعیت کلاس‌های مدارس ایلام بسیار بیشتر از دیگر مناطق استان ایلام است.

وی ادامه داد: بیشترین مشکلات در حوزه فضاهای تخریبی مربوط به مدارس ایلام است که باید در این راستا مطالعاتی انجام شود چون در شهرستان‌ها و روستاهای استان ایلام فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته در حال حاضر در شهرستان‌های استان ایلام به اندازه شهر ایلام مشکل نداریم.

این مسئول اضافه کرد: علت اساسی هم این است که بسیاری از خیرین تمایلی برای ساخت و ساز مدرسه در مراکز شهرها نداشته و تمام ظرفیت خود را برای مناطق محروم و دور افتاده به کار می‌گیرند که حق هم این است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: سهم اعتبارات دولتی نیز در این زمینه محدود بوده و این عوامل دست به دست هم داده که تعداد پروژه‌های تخریب مدارس در شهر ایلام بیشتر از دیگر مناطق استان ایلام باشد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار