مدیر محیط زیست ملکشاهی از تلف شدن یک قلاده گرگ در اثر برخورد با خودرو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 19 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا عدالت جو گفت: شب گذشته در منطقه خان کشته در مسیر جاده ارتباطی از ملکشاهی به بخش میمه و در اثر برخورد یک دستگاه کامیون سنگین با یک قلاده گرگ این حیوان تلف شد.
 
وی بر ضرورت احتیاط بیشتر در هنگام تردد خودرویی در محورهایی که در مناطق زیستگاهی این شهرستان هستند، تاکید کرد: طبیعت و جانوران وحشی سرمایه های ملی ما هستند که لازم است در حفاظت از آنها بکوشیم.
 
مدیر محیط زیست ملکشاهی یادآور شد: متأسفانه در سالیان اخیر یکی از علل تهدید کننده بقاء جانداران بزرگ جثه بروز سوانح جاده ای است که رانندگان باید در مکان های که احتمال تردد حیوانات وحشی وجود دارد با سرعت مطمئن تر و احتیاط بیشتری حرکت کنند.
 
عدالت جو افزود: مردم در صورت برخورد خودرو با جانداران وحشی، جهت تیمار و مداوا به موقع با سامانه ارتباط تلفنی 1540 اداره محیط زیست تماس برقرار کنند.
 
عدالت جو با بیان اینکه مشارکت مردمی گامی موثر در حفاظت از محیط زیست خواهد بود تاکید کرد: مردم باید نسبت به حیات و بقاء جانداران وحشی که جزئی از چرخه طبیعت هستند و نقش مهمی در پایداری محیط زیست و تنوع زیتسی و جمعیت گونه ها دارند آگاهی بیشتری داشته باشند.
 
شهرستان ملکشاهی در 45 کیلومتری ایلام بیش از 90 وسعت آنرا عرصه های طبیعی تشکیل داده و با توجه وضعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه و دارا بودن کوه های مرتفع در حاشیه رشته کوههای کبیرکوه از پوشش جانوری و گیاهی بسیار متنوع و بکری برخوردار است.
 
در مناطقی همچون باجک و ویژدرون این شهرستان پستاندارانی همچون خرس قهوه ای ، پلنگ ، گرگ ، گربه وحشی ، گربه کاراکال ، انواع قوچ و میش و پرندگان همچون عقاب طلایی و کبک شناسایی شده است./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار