کد خبر: ۴۹۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 17 September 2017




با مطالعه حدود ۱۰ هزار نفر در جنوب غربی انگلستان دریافتند افراد گیاهخوار دو برابر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند چراکه کمبود ویتامین و مواد معدنی می تواند تاثیر منفی بر سلامت روان شان داشته باشد.
 
به گزارش مهر، طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد گیاهخوار در مقایسه با افراد گوشتخوار و دارای رژیم غذایی متعادل قراردادی، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به افسردگی قرار دارند.
 
محققان دانشگاه بریستول انگلستان با مطالعه حدود ۱۰ هزار نفر در جنوب غربی انگلستان دریافتند افراد گیاهخوار دو برابر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند چراکه کمبود ویتامین و مواد معدنی می تواند تاثیر منفی بر سلامت روان شان داشته باشد.
 
طبق نتایج این مطالعه مشخص شد ۳۵۰ شرکت کننده گیاهخوار در مقایسه با افراد گوشتخوار دارای میانگین بالاتر نمره در زمینه افسردگی بودند.
 
در مقایسه با گوشت، رژیم غذایی گیاهی حاوی مصرف ویتامین B۱۲ کمتر و همچنین مصرف بیشتر مغزیجات آجیلی حاوی اسیدهای چرب امگا-۶ است، که هر دو این موارد با افزایش ریسک مشکلات سلامت روان مرتبط هستند.
 
بعلاوه، حدود ۵۰ درصد از افراد مطلقاً گیاهخوار و ۷ درصد افراد دارای رژیم غذایی گیاهی با کمبود ویتامین B۱۲ مواجه هستند. ویتامین B۱۲ در گوشت قرمز یافت شده و نقش مهمی در تاثیر بر خلقیات فرد دارد.
 
طبق این گزارش، سایر فاکتورهای احتمالی مربوط به میزان بالای فیتواستروژن ها (استروژن که به طورطبیعی در حبوبات یافت می شود) است که عمدتا در رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و سویا وجود دارد.
 
محققان فاکتور دخیل دیگر را مصرف کمتر غذاهای دریایی دانسته که با ریسک بیشتر بروز علائم افسردگی مرتبط است.
 
به گفته محققان، فقدان یک رژیم غذایی متعادل می تواند بر ابتلا به افسردگی تاثیر گذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار