مدیر بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی ایلام گفت: دولت تدبیر و امید ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی و مطالعات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری را در دستور کار قرار داده و در این استان هم ساماندهی این سکونت گاه ها و بافت های فرسوده شروع و مطالعات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر هم تهیه شده است.
کد خبر: ۴۹۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 17 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛لیلا کلانتری افزود: سال گذشته و در راستای اجرای طرح بازآفرینی در محلات ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی استان 270 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی(وزارت راه و شهرسازی)، استانی و شهرداری هزینه شد.
 
 وی  از تخصیص80 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع وزارت راه و شهرسازی برای توانمندسازی ، ساماندهی و احیای سکونتگاه های غیررسمی استان خبر داد.
 
کلانتری به وضعیت بافت های فرسوده استان اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون احیا و نوسازی بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در سطح شهرهای آبدانان، ایلام، ایوان، دره شهر، ملکشاهی، زرنه و چوار تعیین محدوده، ابلاغ شده است و موارد مربوط به شهرهای مهران و دهلران نیز در آینده نزدیک ابلاغ و مصوب خواهد شد.
 
وی با اشاره به سهمیه مناسب هشت هزار واحدی این استان در زمینه تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده در سال گذشته گفت: از این میزان سهمیه استان در سال 95 تنها یک هزار و 600 نفر برای بازسازی منازل مسکونی خود ثبت نام کردند.
 
مدیر بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: این فرصتی بود که می توانست به احیای بافت فرسوده شهری کمک زیادی کند اما با استقبال کم مردم مواجه شد و سهمیه جذب این میزان تسهیلات تغییر و در سال جاری به صورت ماهانه اجرایی خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: منافع توانمندسازی و ایمن سازی بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی شامل حال تمام مردم شهر می شود و مردم باید در زمینه نوسازی بافت های فرسوده مشارکت و همراهی بیشتری داشته باشند.
 
به گزارش تابناک ایلام، بیش از 900 هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و 230 هکتار را نیز سکونت گاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع 30 درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار