برپایه شنیده های موثق؛
بنابراین براساس آخرین شنیده ها ،تلاشهای عادل آذر و یکی از نمایندگان استان برای استاندار نمودن حجت اسماعیلی علیرغم تمام توانمندی های موجود در این چهره سیاسی به درب بسته خورده است
کد خبر: ۴۹۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 16 September 2017

تابناک ایلام ::شاید باور این نکته سخت باشد که ما ایلامیها در طول چند ماهه اخیر حتی یک روز را بدون شنیدن یا خواندن خبری از تغییرات مدیریتی استان ،خصوصا استاندار ایلام شب نکرده باشیم ،اما تا بوده اینچنین بوده و اقتضای طبیعت جهان سیاست، همین است.

بیشتر خبرها وگمانه زنی های رسانه ای نیز حول همین موضوعات سیاسی و رفتن وآمدن های مدیران شکل می گیرد ،اما دراین بین هستند خبرهای بی پشتوانه ای که هدفی بجز جذب مخاطب یا ممبر را دنبال نکرده ویا اینکه هدفی کلان تر نظیر تخریب یا بزرگ نمایی چهره ها وافراد ر ادرپشت خود نهفته دارند.

دراین بین رسانه هایی هم وجود دارند که در نهایت بی طرفی و استقلال فکری ،تنها وتنها به انتشار اخبار دست اول ،معتبر و برپایه منابع موثق آن هم در راستای ایجاد همدلی و وفاق و با هدف ایجاد آرامش و کمک به توسعه وتحول استان بسنده کرده واتفاقات و حوادث سیاسی استان را رصد وبر پایه حقایق مبادرت به تحلیل و انتشار اخبار می نمایند .

ممکن است درطول ماه ها وخصوصا روزهای اخیر بر کثرت اخبار وتحلیل هایی ازاین دست درفضای مجازی وشبکه های اجتماعی استان افزوده شده و گاها نیز به دلیل تعصبات بیش از اندازه ، بی اخلاقی ها و تندی هایی را  هم در فضای مجازی شاهد بوده ایم .  یا اینکه برپایه برخی قضاوتهای زودهنگام وعاری از حقیقت ،برخی چهره ها ونخبگان ارزشمند استان را در معرض این تندی ها و بد اخلاقی ها قرار داده وناجوانمردانه ترین تخریب ها وتضعیف ها متوجه آنان شده باشد .

اما آنچه که در فضای مجازی ودر محاورات غیر حقیقی در بین گروهها وکمپین ها رد وبدل می شود، مبنایی غیر حقیقی و غیر واقعی داشته وممکن است براساس استنباط و تحلیل ناصحیح برخی افراد تهیه و در بین کانالها وگروهها منتشر شوند .چه بسا اتکا به این مطالب غیر واقعی و فاقد پشتوانه بسیاری از مردم و حتی چهره های سیاسی ونخبگان استان را در مقابل هم قرار داده و حتی تاثیرات آن از صف آرایی های گروهی فراتر رفته و به کشمکش های قبیله ای و شهرستانی و حتی جنوب وشمال استان تبدیل شده است.

همانطور که بارها به آن اشاره شده تغییرات مدیریتی در کشور همانند بسیاری از نظامهای سیاسی و مدیریتی مترقی امری مرسوم و طبیعی است ،برهمین اساس تغییرات مدیریتی اخیردر کشور نیز امری جدید و خارق العاده نیست که برای اولین بار دامن مدیریت استان را گرفته باشد . از زمانیکه بحث انتخابات وگردش قدرت در بین جناحهای کشور رواج داشته ،این تغییرات مدیریتی نیز اعمال شده و هر مدیری بر جای مدیرقبلی  نشسته و لاجرم این دور ادامه خواهد داشت.

به هرحال دولت قبلی به اتمام رسیده ودولت جدید نیز با تز وبرنامه جدیدی کار را آغاز کرده است ،بنای این دولت هم ایجاد تغییرات در مدیریت اجرایی استانها ست و استان ایلام نیز تفته جدا فته نبوده و ازموج تغییرات بی نصیب نخواهد بود لذا این همه تلاش ،تهمت زدن ،دامن زدن به دودستگی و تخریب نخبگان، بجز اینکه منافع استان را متضرر نماید ،منفعت دیگری بدنبال نخواهد داشت.

در حوزه تغییرات استانداری ،آخرین اخبار وشنیده های موثق حاکیست که ایجاد تغییرات مدیریتی در راس هرم مدیرتی استان اجتناب ناپذیر است وهمه باید به این فرایند قانونی تمکین کنند. همه افراد و چهره هایی که در خود توان استاندار شدن را می بینند هم حق دارند برای استاندار شدن تلاش کنند وکسی هم حق نمی تواند مانعی ایجاد کند  . گروهها واحزاب سیاسی هم دراین وسط حق دارند گزینه های خود را به وزارت کشور معرفی کنند . اما حقیقت این است تاکنون کسی برای به کرسی نشاندن هدف وخواسته خود موفق نبوده و همه تلاشها به نتیجه نرسیده است.

بنابراین براساس آخرین شنیده ها ،تلاشهای "دکترعادل آذر" و یکی از نمایندگان استان برای استاندار نمودن "حجت اسماعیلی "علیرغم تمام توانمندی های موجود در این چهره سیاسی به درب بسته خورده وبراساس شنیده ها  ابقای استاندار فعلی نیز با تو جه به برنامه وزارت کشور کماکان در دستور دولتمردان و وزارت کشور قرار ندارد .گویا اصلا وزارت کشور برنامه ای برای استفاده از ظرفیت های بومی در راس استانداری ایلام ندارد.زیرا سهم نخبگان ایلام  برای استاندار شدن از دونفر فراتر نخواهد رفت. (همتی واحمدی)

حال باید منتظر شد ودید که برنامه وزارت کشور و شخص رحمانی فضلی برای استان ایلام چیست ؟ قطعا گزینه مدنظر ایشان یک نیروی غیر بومیست ،ولی باید دید که آیا این گزینه غیر بومی که می خواهد درجای مروارید ایلام بنشیند ،از توانمندیها وفاکتورهای بی نظیر "محمدرضا مروارید" از قبیل لابیگری ،نفوذ ،مردمدار بودن ،تعامل با مدیران ارشد برخوردار خواهد بود یا خیر ؟ به هر تقدیر لازمه تداوم سبک وسیاق حاکم بر مدیریت اجرایی وسیاسی وتداوم حرکت قطار رشد وتوسعه استان ،بهره مندی گزینه جدید از فاکتورهایی ست که در مروارید نهفته است واین مهم در گرو هوشیاری وکیاست نماینده هایی استان است که دراین مساله دستی برآتش دارند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ولی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
اگه قراره مروارید از استان بره چه بهتر اسماعیلی بیاد مگه بومی نیست تنها مشکل اسماعیلی حوزه جنوبی است
سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
مطلب خوب ،دقیق وبراساس حقایق نوشته شده .همه باید برای تغییر آماده باشیم واز دو دستگی وانشقاق پرهیز نماییم
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
چه بهتر که تعصبات را کنار زده وبه آینده استانمان ببیاندیشیم . از تخریب نمایندگان و نخبگان استان دست کشیده وبه توسعه وتحول استان فکر کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
درود برتابناک همیشه منصف وموثق .. دست مریضاد مطالب شما همیشه شفاف ،صریح و منصفانه ودر راستای اتحاد وهمبستگی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار