روزگذشته ابوالفضل نوجوان ایلامی ،حرف دلش در خصوص وضعیت شهر ایلام وحسادت به وضعیت دیگر شهرهای کشور را در قالب یک نامه مجازی به شهردار منتخب ایلام نوشت .
کد خبر: ۴۹۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 12 September 2017
روزگذشته ابوالفضل نوجوان ایلامی ،حرف دلش در خصوص وضعیت شهر ایلام وحسادت به وضعیت دیگر شهرهای کشور را در قالب یک نامه مجازی به شهردار منتخب ایلام نوشت  .
 
به گزارش تابناک ایلام ،اگرچه  ابوالفضل در قالب یک نامه که بیشتر به یک رنجنامه شبیه است ،گوشه هایی از مشکلات شهر ایلام  وآرزوهای خود را به زبان ساده ای به طالب صادقیان منعکس نمود وایشان رابه واکنش واداشت،  اما درحقیقت ،این آرزوها و حرفها نه تنها حرف دل او وآرزوی او برای داشتن شهری سالم وزیباست ،بلکه حرف دل تک تک شهروندان ایلامی وآرزوی نهفته در دل یکایک نوجوانان وکودکان این شهراست که باید برای حل مشکلات وبرآروده نمودن آرزوهایشان دردستور کار تیم جدید مدیریت شهری ایلام قرار گیرد.
 
ابوالفضل رئوفی نوجوان ایلامی در این نامه خطاب به طالب صادقیان نوشته است :
"' اینجانب ابوالفضل رئوفی نوجوان ایلامی می خواهم درخواستی از شما داشته باشم .
 
چند روزی سفر رفتیم با هدف گردشگری و آشنایی با شهرهای آذری زبان ایران وجاذبه های آنها ، در خلال سفر به زنجان سری زدیم و شهرداری بنام اقای توفیقی در زمان های دور منشا خیر و برکت برای اهالی زنجان شده بود که تا امروز همچنان برکت کارهای ان مرحوم نصیب مردم شهر می شود.
 
ازشما عزیز بزرگوار می‌خواهم منشاء خیر برای مردمانت باشی ، شهرمان را شادابی ونشاط بخشی ، مردمان ان شهرها شاد بودند در بوستان های سرسبز در کنار یکدیگر به ارامی روزگارشان خوب بود و بازیهای کودکان با پدران ، عکسهای خانوادگی در کنار گلهای زیبای پارکها .
پاکیزگی خیابانها وکنار گذرهای بسیار زیبا که چمن هایش با گلهای اطلسی و... اراسته شده بود ومردم باپیاده روی در آن مکانها سلامتی خود را تمرین می کردند و آنچه در آن شهرها دیدم نشاط وشادابی بود.
 
همه شهرها شاد و باطراوت بودند، درختان سرسبز بودند غباری بر رخ نداشتند،پارک ها پررونق ،وسایل بازی کودکان ایمن ، فضاهای سبز با امکانات مناسب برای گذران اوقات فراغت خانواده ها مهیا بود ، انجا قزوین ،زنجان ، ارومیه ، تبریز حالشان خوب بود اما شهر من ....."
 
طالب صادقیان شهردار منتحب ایلام نیز دراقدامی خوب وپسندیده ،به نامه این نوجوان ایلامی پاسخ داد ودراین نامه بخوبی به درد و رنجهای ایلام و نبود شرایط مطلوب حاکم بر وضعیت شهر صحه گذاشت . صادقیان در پاسخ به نامه نوجوان ایلامی نوشته است :
 
"نامه پر مهر و سرشار از عشقت به ایلام را خواندم و آنچه بیشتر از هرچیز دیگر زیبا بود و بر دلم نشست همین حس اهمیت به زادگاهت و آرزوی پیشرفت و آبادانی آن بود.'
 
شهردار منتخب انچه که ابوالفضل رئوفی دیده از مولفه های بدیهی شهر أیده آل عنوان کرده که 'شهروندان لایق و عزیزی ' چون اهالی ایلام از ان محروم هستند.
شهردار منتخب شورای اسلامی شهر ایلام قول داده است:'به یاری خدا تلاش میکنم روزی برسد که یک نوجوان شهر ...... این نامه را برای شهردارش بنویسد و از سفرش به شهر شاد ایلام با همه امکانات وزیبایی هایش بگوید.'
 
طالب صادقیان در اولین نشست شورای پنجم در دوم شهریورماه جاری، بعنوان شهردار ایلام انتخاب و حکم ایشان در حال سیر مراحل قانونیست. اما پاسخ صریح وسریع به این نوجوان ایلامی ،بیانگر وجود مشکلات ونواقصی در شهر ایلام است که شهردار جدید ایلام با علم به آنها قدم به عرصه خدمتگزاری نهاده ونادیده انگاری این حجم از مشکلات ونواقص موجود در شهر، به همین راحتی امکانپذیر نیست .
 
نکته جالب توجه در این مکاتبه که شاید نسبت به سایر بخش های آن حائز اهمیت باشد ،کنشگری شهروندان ایلامی از کودک تا بزرگسال آن در قبال وضعیت شهر ایلام است . شهردار واعضای شورای شهر باید بدانند ،ناظران بالقوه حساسی بر روند کار وفعالیت آنان نظاره گر بوده و هر دوره که بگذرد، برحساسیت این ظرفیتهای اجتماعی مطالبه گر درخصوص اوضاع واحوال شهر افزوده خواهد شد.
 
طالب صادقیان هم باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که محصول این مکاتبه صورت گرفته وطرح مشکلات ونواقص شهر ایلام و پاسخ صریح و وعده های  داده شده او به این نوجوان، تنها به یک نامه  خاتمه  وخلاصه نخواهد شد ،بلکه چشمان زیادی در انتظار تحقق این وعده های داده شده خواهند نشست.
 
 بدون شک تحقق وعده های داده شده از یک سو ، جدیت وتلاش طالب از دیگر سو ،همراهی وتدبیر اعضای شورای پنجم و عدم پرداختن به حاشیه های بی حاصل را می طلبد .صادقیان وتیم همراه او باید به این امر واقف شده باشند که ازاین پس  دیدگانی بر گفتار وکردارشان ناظر بوده واین ناظرانِ بیدار ،مسئولیت آنان را در ادامه راه بیش از پیش سنگین تر خواهد کرد.مهمتراینکه  حرف ودغدغه های ابوالفضل ،حرف دل تک تک شهروندان ایلامی و پاسخ شهردار منتخب، شاخصی مهم  برای راست آزمایی وی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار