مرتضی دارایی؛
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: در سه ساله گذشته در مجموع 370 هکتار اسناد تفکیکی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان صادر شده که در مقایسه با سال 93 دارای رشد 300 درصدی است.
کد خبر: ۴۹۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 10 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مرتضی دارایی اظهار کرد: در راستای فراهم کردن زیرساخت های تولید و حمایت از سرمایه گذاری در استان و در دولت تدبیر و امید سند تفکیکی 370 هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان صادر شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد تفکیکی برای شتاب بخشی و تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی بهره ‌بردار که مشکلات بانکی در خصوص اخذ تسهیلات و وثیقه قرار دادن سند مالکیت دارند، افزود: طبق برنامه ‌ریزی انجام ‌شده در سال جاری نیز با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان، به دنبال اخذ سند تفکیکی بخش دیگری از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان هستیم.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام ادامه داد: وجود معارضین متعدد ، خلاهای قانونی و اقامه دعوا در مراجع قضایی و عدم اخذ اسناد مالکیت تفکیکی مشکلات عدیده سیاسی و اجتماعی برای سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی بوجود می آورد و در صورت عدم اخذ اسناد تفکیکی زمینه از بین رفتن فرصت سرمایه گذار و نبود امنیت واحدهای تولیدی استان را فراهم می آورد.
 
دارایی یادآور شد: مجموعه مدیریت این شرکت با تدابیر و اتخاذ راهکارهای قانونی و سیر مراحل کارشناسی و با رایزنی های صورت گرفته و جلسات مکرر با اداره ثبت اسناد و املاک استان موفق به اخذ اسناد تفکیکی شهرک صنعتی دهلران به مساحت 150 هکتار و شهرک صنعتی دره شهر به مساحت 42 هکتار در سال جاری شد.
 
وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی در این شهرک ها و نواحی که دارای پروانه بهره برداری هستند با مراجعه به واحدهای برنامه ریزی و سیر مراحل قانونی نسبت به دریافت سند تک برگ واحدهای صنعتی خود اقدام کنند.
 
دارایی اضافه کرد: یکی از خواسته ها و مطالبات مدیران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اخذ اسناد تفکیکی است که با دستیابی به این مهم رضایتمندی صنعتگران استان فراهم می شود.
 
وی گفت: این مهم می تواند گره گشای مشکلات بانکی واحدهای صنعتی در خصوص اخذ تسهیلات و ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت واحدهای تولیدی باشد.
به گزارش ایرنا، 14 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، 11 شهرک تاکنون به بهره برداری رسیده است.
 
553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار