عضو شورای شهر تبریز :
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه اعضای شورا پنجم هنوز به حد کافی با سلایق یکدیگر آشنا نیستند و این می تواند باعث برخی اختلاف نظرها در اوایل جلسات باشد، گفت: قطعاً بعد از گذشت مدتی به یک مسیر مشترک در شورای پنجم خواهیم رسید
کد خبر: ۴۸۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 01 September 2017

سعید دباغ نیکوخصلت در گفت‌و‌گو با  فارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به برگزاری جلسات غیرعلنی پی‌درپی اعضای شورا برای انتخاب شهردار، نهم و دهم شهریور شورای شهر هیچ جلسه‌ای نخواهد داشت.

 با بیان اینکه جلسه هشتم شهریور تا پاسی از شب به طول انجامید و افراد متخب در این جلسه به ارائه برنامه میان‌مدت چهار ساله خود پرداختند، افزود: به احتمال قوی ادامه جلسه به روز شنبه یازدهم شهریور موکول می‌شودهمچنین جلسه‌ای علاوه بر جلسه علنی شورا در روز یکشنبه نیز خواهیم داشت.

عضو شورای پنجم شهر تبریز در ادامه افزود: موضوع جلسه علنی روز یکشنبه به مسائل شهری و ترافیکی مربوط خواهد بود ولی شامگاه همان روز جلسه غیرعلنی برای انتخاب شهردار خواهیم داشت.

وی با تاکید به اینکه عقلانیت شورای پنجم بسیار بالا بوده و روند برگزاری جلسات مورد قبول و قابل دفاع است، بیان کرد: نفرات منتخب برای مسوولیت شهرداری جزو نفرات محترم،شاخص و سرمایه استان هستند.

نیکوخصلت با اشاره به برخی درخواست‌ها و رایزنی‌ها در خصوص معرفی نام‌های دیگر و فضاسازی برای ورود آنها گفت: با فضادهی به پنج نفر منتخب نهایی، این افراد توانستند برنامه‌های خود را ارائه دهند و به‌تبع آن اعضای شورا نیز به خوبی با این افراد آشنا شدند.

وی به فرصت قانونی سه ماهه برای انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود: اعضای شورا با برپایی جلسات به صورت فشرده روزانه و یک روز درمیان جلسات غیرعلنی مختص به تعیین شهردار، تلاش به انتخاب فرد اصلح و مناسب دارند.

عضو شورای پنجم شهر تبریز اذعان داشت: اهداف اصلی شورای پنجم وحدت کلمه، صداقت کلام و عمل است که در این راستا گاهاً شاهد برخی شفاف‌سازی‌ها و اعتمادسازی‌هایی می‌شویم که بسیار ارزشمند است.

نیکوخصلت در ادامه افزود:اعضای شورا به انتخاب شهردار با اکثریت رای تاکید داشته و تمایلی به انتخاب شهردار با رای ناپلئونی ندارند و در این راستا تمام تلاش خود را برای انتخاب شهردار با اجماع کلی و اکثریت آراء انجام می‌‌دهند.

این عضو شورای شهر،اکثریت آراء برای انتخاب شهردار را پشتوانه و انگیزه زیاد برای شهردار یک کلان‌شهر دانست و گفت: شهردار نباید نگران مقبولیت خود باشد و از این رو اگر یک شهردار با اکثریت آراء مسوولیت بپذیرد، قطعاً حرکت محکم‌تر و بدون نگرانی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پنج نفر منتخب برای تصدی مسوولیت شهرداری تبریز از زمان گرفتن طولانی خوشحال هستند زیرا با زمان زیاد بهتر به ارائه برنامه‌ها و اشرافیت بر اهداف کلی می‌پردازند و بیشتر افکار و برنامه خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

نیکوخصلت، پشتوانه مردمی شورای پنجم را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: اعضای شورا جایگاه مردمی داشته و مشورت‌پذیر هستند و این به منزله دیکته شدن موضوعات به اعضای شورا نیست بلکه اعضا با استقلال فکری تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: گاهاً در جلسات شورای تبریز که مشتمل به هر سه جناح اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل‌هاست، شاهد برخی رفتارهای غیرجناحی می‌شویم که نوید امید و حرکتی نوین در شورای شهر تبریز است.

نیکوخصلت با اشاره به اینکه اعضای شورا پنجم هنوز به حد کافی با سلایق یکدیگر آشنا نیستند و این می‌تواند باعث برخی اختلاف‌نظرها در اوایل جلسات باشد،اظهار کرد: قطعاً بعد از گذشت مدتی به یک مسیر مشترک در شورای پنجم خواهیم رسید و حتی در روزهای آینده خبرنگاران از حاشیه‌نگاری دست کشیده و سوالاتی از قبیل زمان برگزاری کنگره‌های جهانی، ارتباط با چهره‌های بین‌المللی،کارآفرینی و رونق اقتصادی در کلان‌شهر تبریز خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :