مشاور استاندار ایلام به حفظ جایگاه معنوی و عزت آفرین مسجد در جامعه اشاره کرد و گفت: باید مساجد را به عنوان یک پایگاه مهم و اساسی در دین مبین اسلام حفظ کنیم.
کد خبر: ۴۸۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 23 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام محمد محمدیان  اظهار کرد: عموم شهرها و روستاهایاستان ایلام در سایه سار مساجد و دیگر مکان های متبرکه شکل گرفته است.
 
وی گفت: دراستان ایلام مسجد نه فقط محل برگزاری ایین های مذهبی که درواقع مکانی برای متبرک شدن بسیاری از واقعه های زندگی فردی و جمعی اهالی استان است.
 
وی اظهارکرد: مسجد به عنوان مقدس ترین مکان مذهبی در اسلام بشمار می رود و بهترین برنامه های دینی و معنوی و اجتماعی و فرهنگی از آن نشات می گیرد.
 
وی به کارکردهای مختلف مسجد در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: از زمان پیامبر اکرم (ص) که سنگ بنای مسجد در اسلام بنا شد، این مکان مقدس هم به محلی برای طاعت و عبادت و هم به مکانی برای رسیدگی به امور مردم معرفی شده است.
 
وی تاکید کرد: در زمان طاغوت مسجد کانون مهم مبارزه با ظلم و فساد بوده و در زمان جنگ مهمترین تدارکات و ثبت نام بسیجیان برای جبهه همین مسجد محله بوده است.
 
حجت الاسلام محمدیان گفت: مسجد به عنوان رکنی مهم محل تجمع عزت آفرین مسلمانان بوده و نماد عینی دین اسلام بشمار می رود.
 
وی افزود: وقتی مسجد به عنوان خانه خدا معرفی می شود نشان از شان و جایگاه این پایگاه معنوی در بین مسلمانان دارد.
 
وی ادامه داد: بدون شک امامان جماعت مساجد با راهنمایی و ارشاد افرادی که برای نماز خواندن به مسجد می آیند می توانند سبگ زندگی اسلامی و آموزه های دینی الهی را به آنان یادآوری کنند و گام مهمی در تربیت نسل آینده داشته باشند.
 
وی افزود: بیشتر شهدای انقلاب تربیت شده مکتب اسلام از مساجد برخواسته و ایدئولوژی الهی را از این مکان مقدس آموخته اند.
 
حجت الاسلام به حفظ جایگاه معنوی و عزت آفرین مسجد در جامعه اشاره کرد و گفت: باید مساجد را به عنوان یک پایگاه مهم و اساسی در دین مبین اسلام حفظ کنیم.

600مسجد ، تکیه و حسینیه از ظرفیت های مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی استان 580 هزار نفری ایلام محسوب می شود.
 
 سی ام مرداد به نام روز جهانی مساجد در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار